Switchers

Mathijs Bouman verbindt zich aan Nieuwsuur

Mathijs Bouman wordt de vaste economische duider van Nieuwsuur. Naast duiding in de studio gaat Bouman ook meedraaien binnen de Nieuwsuur-redactie om te brainstormen en economische input te geven. Ook zal hij een rol gaan spelen bij de verschillende digitale uitingen van Nieuwsuur, zoals de Nieuwsuur-site en -app en de verschillende sociale media-kanalen.

[lees verder]

Interview

Uitgevers concurreren op online video steeds meer met omroepen

Uit recente cijfers van onderzoeksbureaus Nielsen blijkt dat de printadvertentie-inkomsten in de eerste helft van 2017 weer flink zijn gedaald. Nederlandse Dagbladen hebben te maken met een daling van 11,3% in netto mediabestedingen. Voor huis-aan-huis is dit -7% en publiektijdschriften -8,3% Onder druk van deze dalende printadvertentie-inkomsten uit print zijn veel uitgevers op zoek naar nieuwe verdienmodellen. Steeds meer uitgevers, zoals TMG (Telegraaf VNDG), De Persgroep en Sanoma (Libelle TV en Linda TV) zetten daarom flink in op ‘Online TV’. Hebben deze online video-initiatieven door traditionele uitgevers kans van slagen?

[lees verder]

Interview

Barry Paf: ‘Radiowereld is echt een mannenwereld’

Hoewel velen weinig tot geen succes zien in de toekomst van het radiolandschap is Barry Paf, voormalig radio-dj bij 538, van het tegenovergestelde overtuigd. Radio is en blijft volgens hem een belangrijk medium. Barry is fulltime dj bij zijn eigen gelijknamige bedrijf Barry Paf Productions en maakt samen met radiomaker Menno de Boer de RadioRave. Een interactief deejay concept waarbij elk kwartier een andere muziekstijl wordt gedraaid, afgaand op het applaus van het publiek.

[lees verder]