On Demand steeds belangrijker bij United

Traditionele video formats zijn al jaren aan verandering onderhevig. Lineair kijken wordt langzaam verdrongen door uiteenlopende on demand en streaming diensten. “Naast de realisatie van programma’s voor traditionele tv-kanalen krijgen wij steeds meer te maken met internet first of internet only strategieën”, aldus Guido van de Walle, business unitmanager bij United.

“Hierbij zetten we niet alleen innovatieve productie methodieken in, maar wordt ook een snelle workflow steeds belangrijker. Daar hebben we onze organisatie goed op ingericht. We doen dergelijke producties zowel voor commerciële als voor corporate partijen. Bij die laatste moet je bijvoorbeeld denken aan live webcasting voor AkzoNobel.”

Of het nu gaat om programma’s met 1 of 30 camera’s, operaties in het veld of in de studio, opnamen of directe live oplossingen, United heeft voor ieder vraagstuk een oplossing en werkt al jarenlang samen met klanten en partners in binnen- en buitenland. Daarbij houdt het bedrijf de laatste trends in de markt scherp in de gaten. Marco Jagtman, senior accountmanager bij United: “Steeds meer partijen kiezen voor streaming als publicatiemethode. Technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat er vandaag de dag legio streaming oplossingen zijn om uit te kiezen, elk met hun eigen specificaties. Waar we voorheen slechts met enkele oplossingen hoefden te koppelen, moet je tegenwoordig met elke oplossing kunnen koppelen.”

Meegegroeid
Guido van de Walle vult aan: “We zijn met de industrie meegegroeid. Ruim tien jaar geleden vroegen partijen als Ziggo en KPN ons al om mee te denken over video on demand activiteiten. Streaming was toen voor iedereen nieuw, nu is het onderdeel van onze core business en zijn we een van de voorlopers in de industrie.”

De naam die United opbouwde in de internationale markt evenals de voortdurende investering in nieuwste technieken als UHD en HDR zorgde ook voor andere, spraakmakende klanten. Jagtman: “We zijn betrokken bij The Grand Tour van Amazon en we werken voor de internationale Ultra HD zender Insight. Laten die nu beide ook voor streaming gekozen hebben.”

Van de Walle: “De on demand activiteiten worden steeds complexer omdat er steeds meer platforms komen waarop content wordt geconsumeerd. Vooral de online only omgevingen worden steeds belangrijker. Klanten verwachten een hoge standaard en wij willen die snel kunnen blijven leveren, men moet simpelweg op ons kunnen vertrouwen. Dat betekent dat we nog meer goede mensen aan ons moeten binden die overlappend met elkaar kunnen werken en die elkaar vertrouwen. Waar vroeger verschillende partijen verschillende disciplines deden of versnipperd werken, zie je dat klanten toch liever met één partij in zee gaan. Onze ambitie is dan ook om een hub te zijn naar Europa en de rest van de wereld.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*