Comedy Central top-3 meest bekeken zenders onder jongvolwassenen
In de leeftijd van 18-34 jaar weet de Viacom-zender de derde positie als meest bekeken zenders van 2017 in te nemen.
In de leeftijd van 18-34 jaar weet de Viacom-zender de derde positie als meest bekeken zenders van 2017 in te nemen.
Volgens dagblad De Telegraaf zou de NOS tientallen miljoenen willen betalen om de komende vier jaar alle voetbalwedstrijden van het Nederlands elftal te mogen uitzenden. Diverse specialisten geven in het artikel aan dat deze bedragen uit de tijd zijn, doordat het kwakkelende Oranje elftal steeds minder kijkers trekt, de tv-reclameinkomsten onder druk staan en de NPO onlangs heeft aangegeven dat zij 60 miljoen minder te besteden heeft.
Ruud Hendriks heeft begin deze week zijn verwachtingen voor de tv-industrie in 2018 via social media gedeeld. Volgens hem gaan de tv-zenders een moeilijk jaar tegemoet. Diverse mediaspecialisten, waaronder Marianne Zwagerman, Aart Lensink en Maarten Hafkamp, geven aan omroepplatform Spreekbuis.nl een reactie wat voor impact dit kan hebben op de broadcast media en mediastad Hilversum.
Voor de periode 2018 tot en met 2020 is een nieuwe samenwerkingsovereenkomst getekend.
Traditionele video formats zijn al jaren aan verandering onderhevig. Lineair kijken wordt langzaam verdrongen door uiteenlopende on demand en streaming diensten. “Naast de realisatie van programma’s voor traditionele tv-kanalen krijgen wij steeds meer te maken met internet first of internet only strategieën”, aldus Guido van de Walle, business unitmanager bij United.
Onderzoekbureau Multiscope bracht vlak voor Kerst een rapport uit, waarin zij de huidige situatie op de markt voor SVOD- en OTT-diensten in kaart heeft gebracht. In het persbericht dat zij ter promotie van het onderzoek – dat de Smart Media Monitor heet – op haar website plaatste, besteedt men vooral aandacht aan de positie Netflix. Op zich niet gek, want dat merk is in Nederland veruit de categorieleider.
NOS en Omrop Fryslan verdiepen landelijk-regionale publieke samenwerking.
Candlelight is sinds kort niet meer te horen in de programmering van 100% NL.
Vanaf aanstaande zondag is het legendarische radioprogramma Countdown Café weer te horen bij NH Radio. In het programma worden onder meer live optredens gegeven. Achter de microfoon zit presentator Kees Baars, die vroeger – naast o.a. Alfred Lagarde – ook al als presentator bij het programma betrokken was.
De kwartaalwinnaars Ster Gouden Loeki van het vierde kwartaal zijn bekend! Albert Heijn, GGZ Nederland, Hunkemöller, Jumbo, Lidl, Ohra, Plus, Telfort en Volkswagen maken kans op de Ster Gouden Loeki 2017. Een onafhankelijk publiekspanel van GfK heeft weer veel nieuwe tv-commercials gezien en beoordeeld. Uit deze beoordeling zijn de volgende kwartaalwinnaars naar voren gekomen, in willekeurige volgorde:
Copyright © 2019 Spreekbuis