‘Steeds minder tv kijkers’
Uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het lineaire tv-kijken de eerste helft van 2018 verder is afgenomen.
Uit cijfers van Stichting Kijkonderzoek (SKO) blijkt dat het lineaire tv-kijken de eerste helft van 2018 verder is afgenomen.
“Mensen van het theater worden snel vergeten. Als je onsterfelijk wilt worden moet je een ander vak kiezen, componist, schrijver of schilder. Ik verzoen mij met de sterfelijkheid van mijn functie en mijn beroep”, aldus de net afgezwaaide theatericoon Paul van Vliet in gesprek met Cornald Maas in de uitzending Volle Zalen van woensdag 13 juni.
Viacom Benelux ziet het marktaandeel toenemen van MTV en Comedy Central in prime time onder volwassenen. In deze doelgroep stijgt MTV fors met 29% in vergelijking met vorig jaar mei. Comedy Central weet eveneens een aanzienlijke groei te realiseren van 6% ten opzichte van vorig jaar mei. De explosieve groei van het marktaandeel van MTV is voornamelijk afkomstig van de succesvolle Nederlandse show Ex on the Beach: Double Dutch. [lees verder]
Armin van Buuren maakt bekend dat zijn radioshow A State of Trance de komende jaren te horen blijft op Radio 538. De twee uur durende show trekt wekelijks veertig miljoen luisteraars uit meer dan 80 verschillende landen en leverde de vijfvoudig nummer 1-dj van de wereld meerdere jaren achter elkaar de award voor Best Mix Radio Show tijdens de Winter Music Conference in Miami.
Het Handboek Online Marketing deel 6 (HOM6) is een modern en praktisch management- en studieboek. Het biedt de professional een theoretische basis en praktische tips en tools om een effectieve online marketingstrategie te ontwikkelen en uit te voeren. De Augmented Reality – en duizenden bijlagen op de ondersteunende website – maken van het HOM6 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een moderne strategischeonline marketingmix! De dikkere, zesde druk van deze besteller is geheel herzien, met onder andere nieuwe cases, onderwerpen, toekomstvisies, 3000+ extra digitale bijlagen en extra strategische marketingmodellen. Met bijdrages van Igor Beuker en Michiel Veenstra.
Het boek van auteur Patrick Petersen is hier te reserveren.
Ondanks dat er steeds meer tv-content wordt geconsumeerd, doen steeds meer Amerikaanse consumenten dat niet meer via hun traditionele tv-abonnement. Volgens onderzoekbureau Horowitz Research heeft 76% van de consumenten een tv-abonnement via een kabel- of telecomexploitant. Dit was in 2014 nog 86%.
Instituut Beeld en Geluid in Hilversum vertoont op 24 juni bijzondere opnamen van de legendarische cabaretier, zanger en acteur Wim Sonneveld (1917-1974). De opnames zijn onlangs teruggevonden en geremasterd.
NRC meldt op haar site dat het rommelt bij BNNVARA. Een reorganisatie, maar ook presentatoren en directieleden die vertrekken. Vooral door hoge salarissen en diverse schandalen wordt BNNVARA binnen de omroepwereld al langer genoemd als grootste veroorzaker van de negatieve publieke opinie richting de publieke omroep.
Virtual reality is het snelst groeiende segment van de Britse entertainment- en mediabranche en zal volgens PwC in 2022 meer dan £ 1,2 miljard waard zijn. PwC’s laatste Global Entertainment & Media Outlook 2018-2022 verwacht dat de virtual reality (VR) -markt in het Verenigd Koninkrijk komende vier jaar met 34 procent zal groeien.
Ruim een jaar geleden werden de plannen voor een televisieserie over Anton Dreesmann, de man achter Vroom & Dreesmann, oftewel V&D aangekondigd. Ondanks het enthousiasme bij BNNVARA en NPO staan de plannen momenteel op ‘on-hold’. De NPO wil komende tijd niet meer in nieuwe tv-series op gebied van ‘historisch drama’ investeren.
Copyright © 2019 Spreekbuis