Nieuws

NPO geeft NPO Zappelin een nieuw gezicht

Al meer dan vijftien jaar is NPO Zappelin de kinderzender van de publieke omroep. Eén vast gezicht die dagelijks op televisie, op social media, op de site en in de app te zien. Na acht jaar neemt Nienke van den Berg als hét gezicht van NPO Zappelin afscheid. De NPO maakt op maandag 25 juni bekend wie haar gaat opvolgen.

[lees verder]

Nieuws

NOS betaalt € 8 miljoen meer voor heilig tijdstip

NOS betaalt komend seizoen een hoger bedrag om de samenvattingen van de eredivisie op hetzelfde tijdstip uit te kunnen zenden. Dat stellen bronnen in Hilversum en aan de kant van de voetbalclubs in dagblad Gooi en Eemlander. De NOS legt voortaan 30 miljoen euro in plaats van 22 miljoen op tafel. De verhoging ligt politiek gevoelig door de mogelijke bezuinigingen bij de publieke omroep.

[lees verder]

Nieuws

Slechts 38% van huishoudens VS gebruikt meerdere online videoplatforms

De strijd om de aandacht van de kijker is losgebarsten. Terwijl consumenten bij lineaire tv door middel van ‘zappen’ bij meerdere zenders terecht komen, is dat bij online video platforms minder het geval. Uit onderzoek van Parks Associates blijkt dat nog geen 40% van de Amerikaanse huishoudens met breedband internet nu ten minste twee OTT-abonnementen op videodiensten hebben. Hierdoor zal er tussen videoplatforms een felle concurrentiestrijd ontstaan om de gunst van de kijker.

[lees verder]