Leo Driessen en Jos Heeremans dagelijks op NH Sportcafé
NH Radio komt tijdens het WK voetbal met het NH Radio WK Sportcafé, gepresenteerd door Leo Driessen en Jos Heeremans.
NH Radio komt tijdens het WK voetbal met het NH Radio WK Sportcafé, gepresenteerd door Leo Driessen en Jos Heeremans.
Al meer dan vijftien jaar is NPO Zappelin de kinderzender van de publieke omroep. Eén vast gezicht die dagelijks op televisie, op social media, op de site en in de app te zien. Na acht jaar neemt Nienke van den Berg als hét gezicht van NPO Zappelin afscheid. De NPO maakt op maandag 25 juni bekend wie haar gaat opvolgen.
Aan de hand van deze factoren en actuele weerdata heeft Buienradar in samenwerking met Wageningen University de Muggenradar ontwikkeld. De Muggenradar toont op een kaart de verwachte kans op muggenoverlast op jouw locatie voor de komende vijf dagen, op een schaal van één tot tien.
Janine Abbring: ‘Het is de kracht van de redactie om ook juist buiten gebaande paden te denken en eigenzinnige, verrassende gasten te scouten.’
De Archiefdienst bestaat vandaag uit mediahistoricus Bas Agterberg, specialist collectietoegang Ruurd Blom en man-met-nogal-wat-petjes & Wikipedia-expert Jesse de Vos. Ze praten over het openstellen van de NSB-filmdienst-collectie: wat zit er in die collectie, en waarom kiezen we ervoor om de films in hoge kwaliteit beschikbaar te stellen voor vrij hergebruik?
Een wereld zonder social media is niet meer voor te stellen. We delen zaken met elkaar die we slechts bij hoge uitzondering aan iemand anders zouden vertellen.
NOS betaalt komend seizoen een hoger bedrag om de samenvattingen van de eredivisie op hetzelfde tijdstip uit te kunnen zenden. Dat stellen bronnen in Hilversum en aan de kant van de voetbalclubs in dagblad Gooi en Eemlander. De NOS legt voortaan 30 miljoen euro in plaats van 22 miljoen op tafel. De verhoging ligt politiek gevoelig door de mogelijke bezuinigingen bij de publieke omroep.
STER-directeur Frank Volmer schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs voor tv- en radioreclame. In een interview met Marketing Report meldt Volmer dat adverteerders enthousiast op de verandering reageren.
De strijd om de aandacht van de kijker is losgebarsten. Terwijl consumenten bij lineaire tv door middel van ‘zappen’ bij meerdere zenders terecht komen, is dat bij online video platforms minder het geval. Uit onderzoek van Parks Associates blijkt dat nog geen 40% van de Amerikaanse huishoudens met breedband internet nu ten minste twee OTT-abonnementen op videodiensten hebben. Hierdoor zal er tussen videoplatforms een felle concurrentiestrijd ontstaan om de gunst van de kijker.
Vandaag op 15 juni 2018 maakt RTL bekend dat Vivienne van den Assem (34) per 1 juli voor anderhalf jaar tekent bij het mediabedrijf. Vivienne gaat allereerst aan de slag als presentatrice van het programma ‘RTL Boulevard’ en wordt daarmee één van de vaste gezichten van het presentatieteam.
Copyright © 2019 Spreekbuis