Nieuws

Marco Verhoef op de Perstribune van Max

Weerman Marco Verhoef, te gast in het eerste uur van De Perstribune tussen 12.00 en 13.00 uur, heeft een hectische week achter de rug, die in het teken stond van lage gevoelstemperaturen, kouderecords én schaatskoorts. Verhoef is meteoroloog en sinds 2004 weerman van de NOS. Ook werkt hij voor weernieuwsdienst Weerplaza.

[lees verder]

partnerbijdrage

Collectie televisiemaker Jef Rademakers naar Beeld en Geluid

Televisiemaker Jef Rademakers schenkt zijn persoonlijke omroeparchief en het archief van zijn productiemaatschappij Dutch Dream Productions aan het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Met programma’s als Klasgenoten en De Pin Up Club verwierf Rademakers een enorme bekendheid in de jaren zeventig, tachtig en negentig van de vorige eeuw. Met de schenking neemt Beeld en Geluid unieke rekwisieten, opnames, foto’s en memorabilia in zijn collectie op.

[lees verder]

Blog

‘Een van de Acht geen outdated slow-television-show’

Mies Bouwman overleed deze week, waar verschillende keren bij stil werd gestaan in de media. Maar het meest bijzonder was dat een van haar grote shows werd herhaald op NPO1, de jubileumshow Een van de Acht uit 1972 op woensdag 21:25 uur op NPO1. Er keken 1,2 miljoen kijkers. Ik ging er ook even voor zitten, eerlijk gezegd met het idee dat het wel een outdated slowtelevision-show zou zijn. Maar dat was het allesbehalve.

[lees verder]

Nieuws

Screenforce publiceert TV-Jaarrapport 2017

De TV-reclamemarkt in 2017 uitgekomen op € 940 miljoen. Hiermee daalt de markt met 5,2% ten opzichte van 2016. De kijktijd is in 2017 gedaald met 3%, een daling die lager was dan in 2016. Mensen die online TV kijken, deden dat in 2017 meer dan in 2016. De online kijktijd onder de kijkers steeg met 8%. Het aantal TV-adverteerders is licht gestegen. Retail was opnieuw de grootste TV-branche. Dit zijn enkele uitkomsten uit het TV-Jaarrapport 2017 dat door Screenforce is gepubliceerd.

[lees verder]