NTR lanceert interactieve Escher documentaire
Vandaag lanceert NTR de interactieve documentaire De metamorfose Van Escher. Centraal daarin staat Eschers werk Metamorphose II.
Vandaag lanceert NTR de interactieve documentaire De metamorfose Van Escher. Centraal daarin staat Eschers werk Metamorphose II.
Eric Smit (Follow the Money) vertelt over journalistieke platforms, over verdienmodellen en de invloed van social media. Over de rol van hun leden, het gebruik van anonieme bronnen en klokkenluiders. En natuurlijk over het prijswinnende onderzoek naar VVD-coryfee Henry Keizer en vele anderen.
De Amerikaanse nieuwszender CNN meldt dat pre-roll reclames van bedrijven en organisaties onbewust voor omstreden YouTube-video’s worden geplaatst.
Mediaheffing, een paar euro Kijk, Lees & Luistergeld per maand bij je Internetabonnement?
Actrice, regisseur en theatermaker Shireen Strooker is op 82-jarige leeftijd overleden in haar woonplaats Middenbeemster. Dat heeft haar familie aan het ANP laten weten Strooker leed al een aantal jaren aan de ziekte van Alzheimer.
Het vandaag door RTL verstuurde persbericht over de nieuwe strategie gaf niet direct helderheid over de grote veranderingen bij het kwakkelende mediabedrijf. AD-mediajournalist Gudo Tienhoven weet in het interview met RTL-ceo Sven Sauvé meer duidelijkheid te creëren.
RTL Nederland gaf vandaag in een niet geheel helder persbericht aan dat zij ‘met een nieuwe groeistrategie fans in hoofd en hart’ willen raken. Kortweg betekent deze groeistrategie een flinke reorganisatie met verlies van banen.
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) worstelt nog met de toepasselijkheid van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (WNRA) en dus de status van ambtenaar voor haar werknemers. Volgens NPO zelf is de WNRA niet op haar van toepassing, het onderbrengen van NPO onder de WNRA niet aan de orde en vanwege de in de Mediawet verankerde onafhankelijkheid trouwens ook volstrekt ongewenst.
Netflix ontploft, las ik gisteren in de media. En daarmee wordt niet bedoeld dat de dienst onbereikbaar is, maar dat het aantal betalende gebruikers wereldwijd explosief blijft groeien. Waar Facebook onder vuur ligt op de beurs, stijgt de koers van Netflix explosief (gisteren plus 9,2%) en dat zonder afhankelijk te zijn van advertentie-inkomsten, maar met een nog steeds sterk groeiende groep betalende abonnees. In Nederland groeide Netflix afgelopen jaar tijd 25%. Dat vlakt iets af ten opzichte van het jaar daarvoor, maar we zitten inmiddels op een indrukwekkende 2,7 miljoen huishoudens die betalen voor Netflix.
Voor de afdeling Marketing, Communicatie & Leden zijn wij per 1 mei, voor de periode van 1 jaar op zoek naar een: Marketingmedewerker (m/v 32 uur per week).
Copyright © 2019 Spreekbuis