partnerbijdrage

Margriet van der Linden presenteert programma over gays in het buitenland

In How to be gay geeft Margriet van der Linden antwoord op de vraag hoe het is om gay te zijn. In zes afleveringen bezoekt ze onder meer Rusland, China, Libanon en Engeland. Haar reis leidt tot een reeks bijzondere en intieme ontmoetingen met mensen die vertellen over hun geaardheid. In hoeverre kunnen ze zichzelf zijn? En wat moeten ze doen of laten om te worden geaccepteerd?

[lees verder]

partnerbijdrage

Samenwerking Prepr en YPCA, De Radiofabriek

Prepr en YPCA, De Radiofabriek zijn een samenwerking aangegaan. Afgelopen donderdag tekenden Jouko Huismans (Prepr) en Lars Schotanus (YPCA) hiervoor een overeenkomst op het Media Park in Hilversum. Voor de online radiostations van De Radiofabriek, Traffic Radio, ALLsportsradio en New Business Radio, wordt voortaan gebruik gemaakt van Prepr als content managementplatform.

[lees verder]

Nieuws

Rick van Velthuysen start 5 november op Radio 2

Het radionachtprogramma RickvanV doet 2 (PowNed) krijgt een snellere start. Al vanaf 5 november kan presentator Rick van Velthuysen de late luisteraars op NPO Radio 2 bedienen met zijn nieuwe programma. Ook krijgt Van Velthuysen vanaf januari 2019 versterking van sidekick en goede bekende Erik-Jan Rosendahl. “Dubbel goed nieuws”, aldus Van Velthuysen.

[lees verder]

Nieuws

NPO komt met documentaire over Sylvana Simons

Sylvana Simons is een opvallende politieke nieuwkomer in Nederland. Als BN-er zet zij zich in tegen racisme. Wie is deze vrouw die in het oog van een publieke storm staat, wat drijft haar en hoe gaat ze om met deze positie? De gemeenteraadsverkiezingen vormen de aanleiding en leidraad voor een onderzoekend documentair portret van Sylvana en de krachtenvelden om haar heen.

[lees verder]

Interview

Dag en Nacht Media wil podcasting in Nederland professionaliseren

Podcasts zijn aan een stevige opmars bezig. Het podcastnetwerk Dag en Nacht Media wil podcasting in Nederland professionaliseren en biedt met haar platform, naast het produceren van hun eigen podcasts, diverse diensten aan voor podcastmakers en adverteerders. Spreekbuis.nl sprak Bob den Hartog (marketingmanager Dag en Nacht Media) over de stand van zaken van podcasting in Nederland.

[lees verder]

Topic

TV-experiment vanuit Gooiland

In deze twintigste aflevering rondom historische `omroeppanden` aandacht voor Theater Gooiland, als symbool voor al die Hilversumse horecapanden die door omroepen gebruikt zijn als opname- of uitzendlocatie, kantoor of anderszins. De VARA was daar al vroeg bij. Al voor de Tweede Wereldoorlog zond de omroep op zaterdagavond vanuit Gooiland het populaire radioprogramma ’En nu… oké!’ uit. Na de oorlog maakte met name de Wereldomroep veelvuldig gebruik van het theater, onder meer voor het wekelijkse groetenprogramma ’Het schip van de week’. Naast villa’s hebben horecapanden vanaf het begin tot op de dag van vandaag een functie gehad voor de Hilversumse omroepen.

[lees verder]