Ook Amazon stapt in podcasts
Na Spotify gaat techreus Amazon ook flink inzetten op exclusieve podcasts. [lees verder]
Na Spotify gaat techreus Amazon ook flink inzetten op exclusieve podcasts. [lees verder]
Ik betrap me er zelf ook weleens op. “Oh gelukkig; nog maar 21 doden en 34 nieuwe ziekenhuisopnames, het gaat nu echt de goede kant op”, zo verzucht ik soms opgelucht nadat ik de nieuwste cijfers van het RIVM heb gezien. Achter die koele getallen (als waren het beurskoersen) [lees verder]
TV heeft door de coronacrisis op het gebied van reclame-inkomsten flinke klappen gekregen. Het mediumtype heeft 20% moeten inleveren, een schadepost van zo’n 270 miljoen euro bruto. Radio staat absoluut gezien daar ver onder, maar [lees verder]
Vanaf het moment dat de coronacrisis zich aandiende is de landelijke publieke omroep uit de startblokken gekomen om Nederland open te houden, te informeren én te verbinden. Er zijn nieuwe programma’s ontwikkeld (zoals Frontberichten en Ouderenjournaal) en er [lees verder]
Minister Slob heeft duidelijkheid gegeven over impact van de coronacrisis op de reclame-inkomsten van de Ster. De Ster-inkomsten bedroegen over januari tot en met april € 49,9 miljoen. Sinds half maart merkt de Ster de impact [lees verder]
Maandag 25 mei vervolgt presentatrice Jacobine Geel haar programma Op Adem (KRO-NCRV) met tien nieuwe gasten. In deze fase van de coronacrisis praat zij met de geïnterviewden over deze spannende tijd waarin de teugels wat gaan [lees verder]
[BLOG] Het zijn zware tijden voor de radio. En dus zeker voor Talpa Radio, de grootste commerciële radiogroep van Nederland. Dus opereer je in zo’n tijd uiterst voorzichtig, versterk je de gelederen en ga je [lees verder]
De Top 40, die wekelijks bij Qmusic te horen is, is het best beluisterde radioprogramma van de vrijdagmiddag. Met trots heeft de Stichting Nederlandse Top 40 deze dinsdag naar de nieuwste luistercijfers gekeken. [lees verder]
Met een iPhone app kun je een binnen enkele minuten een deep fake-video genereren. [lees verder]
VodafoneZiggo en Eredivisie Media & Marketing (Disney) onderhandelen al enige tijd over een nieuwe distributieovereenkomst voor FOX Sports. De huidige overeenkomst loopt op 31 juli af en is gebaseerd op een zogenaamd revenue share model (RSM). Door de coronacrisis ligt het voetbal stil en zijn er weinig kijkers, die nog op deze zender afstemmen. [lees verder]
Copyright © 2019 Spreekbuis