Niels Baas (NLZIET): ‘Nederlandse zenders moeten nóg meer samenwerken’

Niels Baas (ceo van de gezamenlijke tv-dienst NLZIET) vertelt in Business Update over het belang van een nóg verdergaande samenwerking van Nederlandse zenders NPO, Talpa en RTL. 

“Met zo’n samenwerking bieden we de Nederlandse kijker één helder Nederlands aanbod en we bieden tegenwicht aan de grote buitenlandse spelers zoals Disney, Netflix, Amazon en HBO”, aldus Baas.

Technisch kan het allang, we ontwikkelen onze IT-systemen dagelijks en hebben onze betrouwbaarheid en cybersecurity goed op orde. Zie ons als een zeer betrouwbare shared service waar er niet 3 of 4 van in Nederland gebouwd hoeven te worden. Binnen ons platform kunnen de eigen huisstijl, ‘nestgeur’ en zichtbaarheid worden gegarandeerd. Toch bouwen de diverse zenders -naast hun deelname aan NLZIET- nog voort aan hun eigen platformen en ook allemaal investeren ze in nieuwe technieken als virtual reality, AI en gaming.

NLZIET is met ruim 150.000 abonnees een belangrijke speler en voor veel kijkers nu al een vervanging van hun oude tv-abonnement waar alle Nederlandse zenders en ook regionale zenders te zien zijn. Bovendien biedt het platform uitgesteld kijken en on demand als basisfunctionaliteit. Baas pleit al langer om naast de premium variant ook een gratis versie van NLZIET te lanceren, zodat de Nederlandse mediapartijen gezamenlijk sterker kunnen concurreren tegen de streamingplatforms van internationale techreuzen’.

In volgende afleveringen van Business Update worden onder andere Eppo van Nispen tot Sevenaer (Beeld & Geluid) en René Delwel (CEO van United) in de SLTN studio geïnterviewd door Charles Groenhuijsen.

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*