Marktaandeel Viacom Benelux groeit fors met 16% onder volwassenen

Toenemend aantal kijkers op Comedy Central, MTV en Spike.

Viacom Benelux ziet opnieuw haar marktaandeel in maart met 16% stijgen onder volwassenen bij de merken Comedy Central, MTV en Spike ten opzichte van maart 2017. Alle drie de zenders laten een forse groei in maart zien ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. MTV groeit het meest met 19%, gevolgd door een groei van 16% voor Comedy Central en 14% voor Spike.

De best bekeken shows in maart voor MTV zijn Catfish, Ridiculousness en Teen Mom. Op Comedy Central zijn de series Modern Family en Friends nog altijd populair. Nieuwkomer in de top 3 best bekeken programma’s van Comedy Central is de remake van de hilarische klassieker Takeshi’s Castle. Op Spike zijn de shows The Island with Bear Grylls, Ink Master en Ghost Adventures het best bekeken.

image

Nick Jr., het merk voor de allerjongsten, blijft nog altijd hét pre-school kanaal van Nederland. Nickelodeon, de zender voor kinderen van 6-12 jaar, wordt goed bekeken op TV en online met de uitzending van de Kids’ Choice Awards 2018 en de herlancering van Het Huis Anubis. Het aantal streams via de website en app van Nickelodeon verdriedubbelde bijna ten opzichte van maart vorig jaar.

Bron kijkcijfers: SKO, tijdvak 02:00-26:00 uur, live inclusief uitgesteld kijken.

Volwassenen: 20-49 jaar, kinderen: 6-12 jaar, pre-school: 3-5 jaar

Bron streams website en app: Adobe Analytics

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*