Dutch Media Week 2020 geopend

Het grootste mediafestival van Nederland, Dutch Media Week, is vanochtend officieel geopend met het voordragen van de mediarede door Prof. Dr.  Mark Deuze: De Toekomst is Onvoorspelbaar, Leve de Toekomst. In deze rede besprak hij hoe wij leven in media. Dutch Media Week duurt tot en met zondag 11 oktober aanstaande. 

Van een drive-in bioscoop met de leukste films tot een week lang dagelijks online talkshows over de media-industrie. En van artificial intelligence tot diversiteit in media. Tijdens Dutch Media Week worden alle facetten van media belicht en onderzocht. Alle programma-onderdelen zijn corona-proof en gratis te volgen via de virtual venue. Het volledige programma is hier te bekijken.

‘We zijn ontzettend blij dat we deze prachtige week boordevol media kunnen organiseren. Door deze bijzondere tijd, vinden bijna alle events online plaats. Zo hebben we ruim 80 programma-onderdelen die we samen met zo’n 60 partners hebben opgetuigd. Het belooft een week vol plezier en inspiratie te worden, voor jong tot oud, voor mediamaker tot student en voor publiek tot politiek’, aldus Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid en organisator Dutch Media Week.

Dutch Media Week maakt zich sterk voor de promotie van de Nederlandse media-industrie met Hilversum als belangrijke hub. Het biedt stimulans voor innovatie in de mediasector door het organiseren van kennis- en netwerkevents voor professionals in nauwe samenwerking met partners als MediaPerspectives, BM (Broadcast Magazine), NPO, v-OR (verenigde-Online Radiostations), #SMWNL, Mediastages en vele anderen. 

De programma-onderdelen vinden plaats binnen de verschillende thema’s; industry, international, society, talent, future. Een dagelijkse talkshow over Business in Media waarin de kracht en kunde van de creatieve media industire wordt belicht. De uitreiking van de Online Radio Awards en BMYoung Mediatalent van het jaar award, het congres ‘van live poppodium tot multimediabedrijf’, een lezing over hoe kunstmatige intelligentie de toekomst van media kan beïnvloeden en tal van activiteiten om een brug te slaan tussen studenten, jong talent en het werkveld. Het is slechts een greep uit het immense aanbod. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*