Door onderwijsakoord moet NPO 50 miljoen extra reclame-inkomsten genereren

Na intensieve onderhandelingen hebben partijleiders woensdagavond een akkoord bereikt over het afzwakken van de bezuinigingen op onderwijs. Op andere vlakken moeten hierdoor deze kosten worden opgevangen. Hoewel de publieke omroep niet direct wordt gekort, wordt de NPO verplicht om 50 miljoen euro extra aan reclame-inkomsten te genereren.

NSC-onderhandelaar Nicolien van Vroonhoven benadrukte dat “de pijn voor de publieke omroep meevalt.” Toch roept de maatregel vragen op, gezien de al verzadigde reclamemarkt en de discussie over commerciële invloed op publieke media.

lees ook:

5 Comments

    • Om te bezuinigen hoeven er helemaal geen zenders weg. Ze moeten gewoon anders in gedeeld.

      Allerlei afzonderlijke omroepen, directeuren, managers, veel te veel medewerkers bij de NPO organisatie zelf. Daar kan de de publieke omroep nog meer op bezuinigen dan dat ze nu moeten. En ook nog reclame vrij worden.

      Allemaal zonder dat zender weg hoeven of favoriete programma’s moeten verdwijnen.

  1. gewoon tijdens de top 2000 de tracks korter draaien en veel meer reclame erin proppen mensen kijken en luisteren toch wel. en live uitzenden op npo 1 met reclame banners

  2. Oh wow wat een kop. Dus het is de schuld van eht onderwijs dat de PO moet bezuinigen en reclames draaien. Dit is echt een gevalletje gaslighting.

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. Na de afschaffing van de btw-verhoging en de onderwijsbezuinigingen is het tijd voor de omroepkortingen | CJM Geschreven Woord
  2. De januskop dat 2024 was | CJM Geschreven Woord

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*