Dit zijn de hoogst gewaardeerde NPO-programma’s van het afgelopen kwartaal

Op NPO Start en NPO Plus is alles te zien dat de publieke omroep te bieden heeft. Via verschillende collecties, themapagina’s en kijklijsten word je als kijker wegwijs gemaakt in het uitgebreide aanbod. Om het de kijker nog makkelijker te maken om een keuze te maken, publiceert NPO toplijstjes met de hoogst gewaardeerde programma’s in verschillende genres door het Nederlandse publiek. De volgende programma’s zijn de hoogst gewaardeerde programma’s van het afgelopen kwartaal, volgens onafhankelijk onderzoek in opdracht van NPO*.
Hoogst gewaardeerde programma’s (overall) Q3 2022
Ankie de olympische weduwe (KRO-NCRV) – 8,5
Attenborough’s Wonder of Song (EO) – 8,5
Handen aan de couveuse (EO) – 8,5
Oases in de Oriënt (EO) – 8,5
Dertigers (BNNVARA) – 8,4 

Hoogst gewaardeerde series Q3 2022
Dertigers (BNNVARA) – 8,4
Oogappels (BNNVARA) – 8,4
Rampvlucht (KRO-NCRV) – 8,4
Beck (KRO-NCRV) – 8,2
Flikken Rotterdam (AVROTROS) – 8,2 

Hoogst gewaardeerde human interest Q3 2022
Handen aan de couveuse (EO) – 8,5
Break Free (BNNVARA) – 8,2
Een huis vol (KRO-NCRV) – 8,2
Over Leven (HUMAN) – 8,2
Floortje naar het einde van de wereld (BNNVARA) – 8,1 

Bekijk de 10 hoogst gewaardeerde NPO-programma’s van het derde kwartaal van 2022 via deze link. 

*Het Media Appreciatie Panel (MAP), uitgevoerd door GfK in opdracht van NPO Publieksonderzoek, geeft inzicht in de waardering voor televisie- en radioprogramma’s. Van de 10 grootste televisiezenders in Nederland worden dagelijks vrijwel alle uitzendingen beoordeeld. Voor radio worden periodiek de radioprogramma’s van de grootste zenders beoordeeld. Het onderzoek is op dagniveau representatief voor de Nederlandse bevolking van 13 jaar en ouder. De panelleden geven hun waardering voor de programma’s die ze gisteren hebben gekeken en/of geluisterd, zowel live als uitgesteld. Ze drukken hun waardering uit in een rapportcijfer en geven daar (facultatief) een toelichting bij. Hierdoor is twee dagen na uitzending de mening van de kijkers/luisteraars van een programma beschikbaar. Het Media Appreciatie Panel bestaat uit n=9.000 respondenten. De gemiddelde dagrespons ligt tussen de 3.200 en 4.400 respondenten, maar bedraagt minimaal n=3.000. Deze netto dagsteekproef wordt gewogen volgens de MOA Gouden Standaard en is daarmee representatief voor de Nederlandse bevolking op de variabelen geslacht, leeftijd, opleiding en regio.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*