De Succesfactor-producent verliest rechtzaak

De Stichting Nationale Business Succes Awards (NBSA) moet samen met producent TV Media Partners geld terugbetalen aan deelnemers aan een verkiezing voor de meest succesvolle ondernemingen van Nederland.

Er werden door de stichting bedrijven benaderd om aan de verkiezingen mee te doen. Als zij de hoofdprijs zouden winnen, moesten ze een inleg van ongeveer 15.000 euro betalen. In ruil daarvoor zouden zij media-aandacht krijgen via het tv-programma ‘De Succesfactor’ op RTL7 ter waarde van zo’n 80.000 euro.

Vorig jaar bracht het tv-programma Rambam al in beeld dat bedrijven die aan de wedstrijd deelnamen in feite altijd ‘de grootste ondernemers award van Nederland’ wonnen en het daarom niet om een wedstrijd ging. Na de onthulling van Rambam blies de organisatie begin vorig jaar de finale af omdat RTL7 het programma rondom de prijzen per direct van de zender had geschrapt.

De rechtbank heeft bepaald dat NBSA en TV Media Partners in totaal 3 miljoen euro aan 182 deelnemers moeten terugbetalen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*