De favoriete reclamemuziek van Vincent Bijlo

De Stichting Nederlandse Top 40, Adformatie en Spreekbuis.nl organiseren ook dit jaar weer de Reclamemuziek Top 40 aller tijden. Op vrijdag 27 november wordt de complete hitlijst uitgezonden op NPO Radio 2 in een speciaal radioprogramma van Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. In aanloop daarvan vragen we diverse mediamensen naar hun reclamefavorieten. Ditmaal:  Vincent Bijlo.

1. Wonderful Life- Mathilde Santing (Interpolis)
Ze maakt vaak covers die mooier zijn dan het origineel. Dan kan deze reclame mij niet lang genoeg duren.


2. Ain’t Got No – I Got Life – Nina Simone (AMEV)
Ik krijg altijd een enorme kick als ik dat nummer hoor. 


3. Vakmanschap is meesterschap – Clous van Mechelen (Grolsch) 
Meesterlijke compositie van de vakman Clous van Mechelen. Toen ik het als kind hoorde dacht ik meteen: Bier is geweldig! Ik wil bier! 


4. Broad Daylight – Gabriel Rios (Appelsientje)
Al deze liedjes overstijgen de reclame. Hoe die kinderen dat roepen: “Broad daylight” ik krijg er altijd tranen van in mijn ogen.


5. Je voelt je thuis waar je Douwe Egberts drinkt – Jody Pijper (Douwe Egberts)
Als ik dit hoor krijg ik het warm en ben ik ook thuis. Ik ruik al koffie, ik voel mijn spieren zich ontspannen.

Ondanks dat Bijlo zijn reclamefavorieten heeft, kijkt hij toch met gemengde gevoelens naar reclamemuziek. ”Ik luister vrijwel nooit naar reclame. Ik ben dan ook vaak verbaasd dat een oud liedje opeens weer een hit wordt. Nina Simone dankte haar revival aan reclame, Chanel. Ik vind het toch ook vaak zonde van het mooie liedje, dat het schaamteloos wordt gebruikt om iets uit te venten”, aldus Bijlo.

Geef jouw top 5 door op Reclamemuziektop40.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*