Wangedrag Voice-dader raakt wereldwijd succesformule

De nieuwe #MeToo affaire rondom The Voice of Holland ligt niet enkel gevoelig omdat er slachtoffers en BN-ers bij betrokken zijn, maar ook een imperium van een internationaal succesvol format. Dat schrijft columnist Jean-Pierre Geelen in De Volkskrant

“Bij de eerste ongewenste aanraking had de dader – wie dan ook – zich moeten realiseren dat hij aan veel méér raakte dan een bil of borst. Hij raakte aan imago’s, reputaties en – belangrijker – aan het imperium rond een wereldwijde succesformule. En daarmee aan het hart van commerciële televisie: keihard geld. Logisch dat de woordvoering aan topadvocaten wordt overgelaten, en dat ‘sterren’ zich haasten te zeggen hoe ‘geschokt’ ze zijn en ‘van niets wisten’.”

Afbeelding: Vrijwel in elk land in de wereld wordt het tv-format uitgezonden:


2 Comments

  1. ja als dit bij the voice gebeurt dan gebeurt het ook bij andere programma`s Dit is een imago deuk voor RTL , wereldwijd! en gaat ook de RTL GROUP miljoenen kosten Zal mij benieuwen hoelang RTL NEDERLAND standhoud en een zekere houdbaarheidsdatum wordt opgeplakt door het moederbedrijf Want dit is voor RTL GROUP ook schadelijk !

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*