Vier regionale omroepen bundelen hun reclamekrachten

RTV Utrecht, Omroep Flevoland, NH Media en AT5 gaan vanaf 1 november hun reclame-aanbod combineren. Onder de naam FUNHA zullen deze omroepen hun advertentiemogelijkheden gezamenlijk gaan aanbieden. Het initiatief moet de economisch belangrijke regio Noord-Holland, Utrecht, Flevoland en de metropoolregio Amsterdam, met ruim 4,6 miljoen inwoners, voor adverteerders toegankelijker maken. Organisaties in dit doelgebied kunnen nu via één loket in hun mediabehoeften voorzien.

Wekelijks bereiken de omroepen via 4 radiozenders en 5 televisiekanalen samen 406.000 unieke luisteraars en bijna 1,6 miljoen kijkers. De regionale nieuwssites en de bijbehorende mobiele apps zijn bovendien goed voor 28 miljoen bezoeken per maand.

Door deze bijzondere samenwerking ontstaan talloze mogelijkheden om reclamecampagnes op radio, tv en online slim te combineren en zo te profiteren van regionale én lokale kracht van deze vier sterke omroepen.

2 Comments

  1. Publieke omroepen en reclame, alsof het heel normaal is… en dan ook nog meer dan één bedrijf dat zich hiermee bezighoudt. Hebben we aan één STER nog niet genoeg?

  2. Inderdaad vreemd dat hiervoor niet de expertise van Ster wordt gebruikt. Is er iemand die weet hoe dat zit?
    Het moet toch in het voordeel zijn van alle publieke omroepen, landelijk en regionaal, om de krachten te bundelen. Kan me voorstellen dat dit ook hele interesante proposities biedt voor kleinere adverteerders.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*