Viacom Benelux realiseert +23% groei in het 1e kwartaal

Viacom Benelux is het jaar goed gestart met een sterke groei van haar marktaandeel onder volwassenen in de doelgroep van 25-54 jaar.

Het moederbedrijf achter de zenders MTV, Spike, Nickelodeon en Comedy
Comedy Central scoorde met maar liefst +23% groei in marktaandeel onder volwassenen van 25 tot 54 jaar in het eerste kwartaal van 2019 ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2018. De sterkste groei lag bij de jongste actiezender Spike met een groei van +62% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De populaire serie Top Gear heeft meteen vanaf het begin een stevige plek veroverd in de programmering.

Ook het het derde seizoen van Ink Master Meesters van de Lage Landen was een groot succes. Comedy Central pakte er 10% marktaandeel bij met de Big Bang Theory spin-off Young Sheldon, The Daily Show, Friends en Modern Family. Nickelodeon en MTV groeien sterk in video streaming. De kids bekeken het Nickelodeon Nederlands YouTube kanaal maar liefst 14,2 miljoen keer. Vooral de Teenage Mutant Ninja Turtles, SpongeBob en Henry Danger waren top-scoorders en zorgden voor een groei van maar liefst 73% in de afgelopen 90 dagen ten opzichte van dezelfde periode ervoor. Het MTV Nederland YouTube kanaal ging met 22,9 miljoen views de afgelopen 90 dagen sky-high met een groei van maar liefst +125% ten opzichte van dezelfde periode ervoor. Speciaal de serie Je Moeder overtrof online alle verwachtingen en was met 8,5 miljoen views op YouTube sinds de start van de serie elke week trending in Nederland. 

‘Met onze glocal marketing strategie vertalen we internationale succesvolle shows naar onze lokale Benelux-doelgroep”, aldus Maurice Hols, Executive Vice President Viacom Benelux. “Dat vraagt veel creativiteit en een voortdurende zoektocht naar lokaal aansprekende talenten en grondige kennis van onze doelgroep. Deze strategie spreekt duidelijk enorm aan en levert Viacom Benelux méér fans op”.

Bron kijkcijfers: SKO, tijdvak 06:00-26:00 uur, live inclusief uitgesteld kijken. Volwassenen: 25-54 jaarBron YouTube: YouTube Analytics

1 Comment

  1. De serie Drunk History op Comedy Central waarin bekende Nederlanders in beschonken toestand geschiedenisverhalen vertellen lijkt overigens geen succes te worden. Maandagavond 15 april was de eerste uitzending en die trok slechts 45.000 kijkers, marktaandeel 0,8 procent.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*