Veronica Magazine in de uitverkoop?

Al enkele maanden gaat het gerucht dat Sanoma van de tv-gids af wil.

Sinds enige tijd richt de uitgever zich vooral op de segmenten Vrouwen en Wonen. Tientallen titels, waaronder Nieuwe Revu, Playboy en Panorama zijn afgelopen jaren al verkocht of geheel van de markt verdwenen. Door de focus op minder titels in slechts enkele focussegmenten kan de uitgever de titels beter crossmediaal inzetten om de doelgroep via diverse platformen (oa tv, print, online) te bereiken. Een goed voorbeeld daarvan is de titel VT Wonen.  De verbreding naar televisie, e-commerce en shop-in-shops heeft daar dubbele digit groei opgeleverd.

Veronica Magazine is al jaren een zorgenkindje. Het 40-jarige programmablad had in haar hoogtijdagen meer dan een miljoen abonnees, maar de laatste vijftien jaar tijd zakte de oplage met meer dan 65% in. Ook de advertentie-inkomsten van print staan al enige tijd onder de druk en de online reclame-inkomsten van de Veronica Magazine website en -app weten zijn nog verwaarloosbaar. De laatste maanden is flink het mes gezet in het Veronica Magazine-personeel. Diverse personeelsleden hebben binnen Sanoma een andere positie gekregen. TMG en in mindere mate Bindinq worden als overnamekandidaten genoemd.  

Tot op heden wil Sanoma deze geruchten niet ontkrachten en geeft afdeling Communicatie geen reactie over de mogelijke verkoop. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*