RAB Radio Advertising Awards naar Holland Casino, SNS en Vodafone

Tijdens de uitreiking van de RAB Radio Advertising Awards werd SNS bekroond tot radioadverteerder van het jaar en sleepte bovendien de award voor beste branded content in de wacht. De vakjury koos de radiocommercial van Holland Casino als beste radiocommercial. Arthur Terpstra van Magna Global pakte de titel radioplanner van het jaar. En als klap op de vuurpijl ontving TBWANEBOKO de award voor beste radioreclamebureau.

SNS (FHV BBBO, Vizeum) mag zich in 2016 radioadverteerder van het jaar noemen. SNS gebruikt alle aspecten van radio en kiest bewust voor radio, de ene keer als primair medium en de andere keer ondersteunend in de campagnes. Branded content cases worden met meerdere zenders opgezet. SNS maakt creatief gebruik van het medium en is herkenbaar en onderscheidend binnen de sector. Voor de nieuwe categorie branded content (non-spot) is beoordeeld of de radiozender en de adverteerder elkaar op merkwaarden goed versterken en of het programmaonderdeel op een natuurlijke wijze in het radioprogramma of -event past. Dat kwam bij SNS met de actie ’Evers, dat had je wel eens eerder mogen vertellen!’ het beste tot uiting. Edwin Evers daagde luisteraars uit om tips te delen, onder het motto ‘Dit-had-je-wel-eens-eerder-mogen-vertellen’.

De vakjury creatie heeft gejureerd op de criteria radiocreativiteit, uniciteit, effectiviteit en beleving voor de luisteraar. De vakjuryprijs voor beste radiocommercial gaat naar Holland Casino met de commercial ‘Man-vrouw’, gecreëerd door reclamebureau TBWANEBOKO en The Ambassadors. Mindshare zorgde voor de radioplanning.  Met maar liefst 27% van de stemmen heeft de Nederlandse consument bepaald dat ‘Goede voornemens’ van Vodafone, gemaakt door Achtung!, de publieksprijs van de RAB Radio Advertising Awards heeft gewonnen. Soundcircus en MEC werkten ook mee.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*