Veel klachten over nieuwe NPO Start app

De NPO heeft NPO Start grondig vernieuwd. Zowel de website als de apps voor mobiele apparaten en smart-tv’s zijn aangepast. Op diverse reviewplatforms regent het klachten over de nieuwe versie van NPO Start.

Na 820 reviews staat NPO Start bij Trustpilot op 1,1 sterren (op een schaal van 5). De klachten gaan oa over het gebruiksgemak, ontbreken van een degelijke gids, geen favorietenlijst, fouten bij het kijken van series en een onhandige terugkijkmodus. De Android-versie van NPO start krijgt 2,3 sterren (op 26,5 duizend reviews). In de Apple Appstore staat de NPO Start app op 1,2 sterren na 2k beoordelingen.

Enkele reviews:
Werkelijk nog nooit zo’n waardeloze update van een app gehad! Zoveel goede functionaliteit eruit en waardeloze er in. Het lijkt wel een grap..Alle opmerkingen van de reviews herken ik.. Favorieten weg, meerdere afleveringen kijken onmogelijk. Zelfs de ondertiteling werkt niet. Deze staat soms bovenaan het scherm. Als het onderaan staat valt de tweede regel voor de helft buiten beeld. Om te janken dit.

Jammer van de update, app is nu een groot drama. Hopenlijk zetten ze de functie weer terug dat je favorieten kunt opslaan. Loopt steeds vast, je kunt niet eens rustig een aflevering bekijken.

Rampzalige update. Op mijn mobiel zijn de programma’s slecht terug te vinden en sommige zelfs helemaal niet. Op mijn TV werkt de app überhaupt niet meer. Zet alsjeblieft de oude app weer terug, die werkte probleemloos.

Smart TV
Er zijn ook veel veranderingen bij de smart-tv apps. Sinds de overgang van de NPO naar een nieuwe app op 1 december, werkt de NPO Start-app niet meer op sommige oudere smart-tv’s, waaronder bepaalde modellen van Samsung, Philips, Sony, Hisense, Panasonic, Loewe en HBBTV, vanwege kostenoverwegingen. Op recente Samsung-tv’s en LG-tv’s is de nieuwe app beschikbaar, terwijl alle televisies met Android TV ondersteuning blijven krijgen, hoewel de NPO geen garantie kan bieden dat de nieuwe app op alle Android-apparaten blijft werken.

166 Comments

    • Verschrikkelijk ! Mens onvriendelijk
      Ik kan geen NPO meer kijken! Je voelt je een totale analfabeet als je probeert NPO te kijken
      Dan maar voortaan Netflix

      • NPO hoort voor IEDEREEN toegankelijk te zijn! Dienst wordt betaald van ons belastinggeld. Nu maar voor ‘happy view’ mogelijk.

      • Het is bizar dat NPO op deze wijze een nieuwe app introduceert. Dat niet alles in 1 keer goed werkt is al erg, maar dat je dan ook nog niet helder communiceert aan gebruikers wat er wanneer LIVE wordt gezet is niet meer van deze tijd. Ik heb zelf een IPhone 15 Pro en bij mij werkt de app nog steeds niet, onduidelijk is wanneer deze wel gaat werken. Daarom overweeg in inmiddels het duurdere NL Ziet. Dit had voorkomen worden door goede communicatie aan gebruikers.

    • Waardeloos.
      Bijv. Serie verder kijken waar je gebleven was is niet meer mogelijk
      Afleveringen die bekeken zijn is niet meer aanwezig, favorieten aanvinken is ook weg.

    • Voor het Sinterklaasjournaal NPO plus genomen, welgeteld 0 keer kunnen zien. NPO was even vergeten dat t met Apple TV niet werkt. Nog steeds kunnen we niets en betalen we gewoon door, benieuwd hoe lang de NPO dat redelijk vindt

    • Wat een heel slechte update van de app. Normaal is een update om te verbeteren. Hier doen ze juist het tegenovergestelde. Wie verzint dat???
      Al het goede wat het eerst bood is vakkundig weggelaten.
      Misschien is de betaalde versie nog wel goed en misschien doen ze het express om je daar heen ’te lokken’. Mij zijn ze in iedergval al bijna kwijt – ik kijk er nog maar af en toe op of er verbeteringen zijn. Zo niet dan is het erg jammer maar zijn ze weer een (potentiele) klant armer…

  1. In het buitenland ( Spanje) kan ik met de NPO plus app alleen ned 1 live bekijken. Ned 2 en 3 lukt niet. Vanochtend gebeld met NPO : Probleen is bekend door nieuwe app, wordt aan gewerkt.

  2. Mijn Samsung tv is 9 jaar oud en de npo start app werkt niet meer. Ik krijg n scherm met n Google logo en gereedschap met verzoek om daar in te loggen! Ervolgens krijg ik n mail dat er n vreemde gebruikgemaakt heeft van mij inlog code! Wat is dit voor gedoe? Wat nu?

  3. Bij mijn Samsung tv werkt de app al helemaal niet meer (sinds dit weekend).
    Als inwoner van NL betaal ik voor de publieke omroep die ik vervolgens niet meer kan terugkijken……Wil de NPO soms de vooruitgang omzetten in een achteruitgang doordat we nu maar weer alles moeten gaan opnemen……?

  4. Woonachtig in het buitenland kan ik geen fatsoenlijke programma’s meer bekijken met de nieuwe app. Niet via mijn Samsung Android telefoon en ook niet via de Chromecast op mijn Samsung TV.
    Waardeloos. Heb al gereclameerd en nooit antwoord gekregen. Al jaren betalend voor NPO start.
    Het opzoeken van programma’s zeer gebruikersonvriendelijk.

  5. In een woord waardeloos. Ik kom er helemaal niet meer in. Ben hier al drie dagen mee bezig. Wie heeft dit in godsnaam bedacht. Het was goed, werkte uitstekend en nu dit. Het zou ook prettig zijn geweest als er enige vorm van communicatie zou zijn geweest. Heel snel terug naar de oude situatie.

  6. Waardeloos, kan programma’s die ik keek niet meer terugvinden en als ik naam mog weet ook niet meer zien waar ik gebleven was en welke afleveringen ik al gezien heb. Zeker geen verbetering.

  7. Ik heb een Samsung TV en nooit problemen gehad. Bij serie’s kun je niet verder kijken. Je krijgt dezelfde aflevering te zien. Je moet steeds na een aflevering terug naar je homepagina en de titel van de serie invoeren waarbij in het overzicht van de seizoenen geen afleveringnummers te zien zijn. Het is er niet beter opgeworden. Waardeloze app.

  8. Belachelijk. App doet het niet meer op telefoon. Alleen krijg ik contouren te zien. Apple tv werkt niks.
    Betalen voor frustratie.

  9. Sowieso belachelijk dat je een NPO plus abonnement niet afsluiten om bepaalde oudere afleveringen te kunnen kijken… NPO wordt betaald met belastinggeld. Belachelijk.

  10. Sowieso belachelijk dat je een NPO plus abonnement moe5 afsluiten om bepaalde oudere afleveringen te kunnen kijken… NPO wordt betaald met belastinggeld. Belachelijk.

  11. Sowieso belachelijk dat je een NPO plus abonnement moet afsluiten om bepaalde oudere afleveringen te kunnen kijken… NPO wordt betaald met belastinggeld. Belachelijk.

    • ben al 5 jaar lid van npo plus betalend.nu kan ik geen series meer zien .ik woon in belgie en plus kan je in alle eu landen zien.nu krijg ik bericht kan niet bekijken op uw locatie.krijg geen enkel contact met npo hierover.schandalig.

    • Ja idd…kan niet zien waar ik was. Welke aflevering ik heb gekeken en terwijl ik midden in een serie zit is die ineens van de radar verdwenen. Ik ben meer tijd aan inloggen en pogingen om te stream3n kwijt dan dat ik series kijk.

  12. Ik heb de app van mijn tablet gehaald…steeds reclame er tussen door (voorheen was dat elleen in het begjn)…en inderdaad geen favorieten meer kunnen selecteren…en via TV werkt de app helemaal niet meer. ik baal.

  13. De nieuwe app is een ramp. Wij kunnen niet meer via onze smarttv op de app. NPO moet toegankelijk zijn voor iedereen, maar is het blijkbaar alleen voor mensen met een dikke portemonnee, die zich wel een nieuwe tv kunnen veroorloven. Lekker moment ook, nu de NPO op de tocht staat in de politiek. Sufferds.

  14. Hier werkt het prima. Onder de knop ‘Live’ staat de gids + direct afspeel mogelijkheid. Note: er is door NPO gecommuniceerd dat optie Favorieten + kijk geschiedenis op een later moment worden terug worden geplaatst.

  15. Waardeloos die app, heb een Samsung Smart tv uit 2015. Sinds dit weekend werkt de tv app niet meer. Probeerde d er app te updaten is deze verwijderd! Wtf. En ik kan de app ook niet meer installeren, is niet beschikbaar in de Samsung Store. Wat is dit nou voor belachelijk iets?!

  16. Al die tijd ervoor betaald, nu wordt die app van je tv geflikkerd !!!
    Schofterig, helemaal omdat het een PUBLIEKE omroep betreft.
    Hoe laat je het Nederlandse PUBLIEK vallen….

    1 woor… WAARDELOOS

    Wij zijn npo klaar en gaan er zeker geen nieuwe tv.s voor aanschaft, wat een schofterig gedoe ! !

  17. En bedankt NPO !!!! Op mijn “verouderde” Samsung TV kan ik GEEN NPO 1, 2 en 3 meer kijken. Wordt niet meer ondersteund. Echt belachelijk en waardeloos dit als “Publieke” omroep.

  18. Wat is hier gebeurd?? Het lijkt wel alsof het eerste concept prototype live is gezet waar nog niemamd naar heeft gekeken. Wat is dit slecht! Én, je hele historie en facorieten in een keer weg. Niet te geloven. NPO, als jullie nog een goede product owner zoeken, laat maar weten. Wat een misser is dit.

  19. Wat een rukupdate!! Welke kneuzenclup heeft hier onnodig lopen klungelen aan een app die prima werkte? Enige wat ik nog keek was npo en dat moet ik nu noodgedwongen op het pisscherm van mn telefoon kijken. Wat een pannekoeken

  20. Ik vind het onvoorstelbaar dat NPO niet in staat is professionals te gebruiken die wel goed software kunnen ontwikkelen. Echt niet van deze tijd. Draaien ze zelf geen tests voordat ze een nieuwe app/update lanceren?
    Ik ben al jarenlang lid van NPO plus maar dit is nu wel zo slecht….NPO ZET AUB HET ORIGINEEL TERUG

  21. Waardeloze update. Gebruikersonvriendekijk tot op t bot. Slechte imitatie van Netflix.
    Heel snel de zotkop ontslaan die dit heeft bedacht en het abonnementsgeld kwijtschelden tot de oude functionaliteit weer werkt!

  22. Ze zeggen: enkel op sommige oude TVs werkt de app niet. Mijn Philips TV is 3,5 jaar oud. En dat vinden ze bij NPO kennelijk al “oud” genoeg om de app niet voor te willen updaten. Nieuwe TV aanschaffen dus, want ik heb geen zin in gezeik. Maar wat me wel stoort is dat de NPO als publieke omroep ook om duurzaamheid zou moeten geven, maar kennelijk interesseert het hun geen klap….

  23. Nog even over nagedacht, maar ik kan ook zonder die stomme NPO. Mijn abo net opgezegd. Ik hoop dat er meer zullen volgen…..

  24. Wat gaat NPO hier aan doen? We kijken heel veel (terug) via de NPO app.
    Ik heb een abonnement.
    Het is toch te zot voor woorden dat op heel veel televisies de app het niet meer doet. Daar een nieuwe tv voor te kopen in een maatschappij waarib duurzaamheid belangrijk is moet dit niet kunnen. En zeker niet de bedoeling van een publieke omroep. Dus NPO: wat is daarop uw antwoord?

      • Lieve kijkers van de NPO, luister even hier,
        Sinterklaas heeft gehoord, er is wat plezier.
        maar NPO Start, oh wat een klachtenzee,
        Laat me vertellen, luister maar mee.

        Met de afstandsbediening in de hand,
        Probeer je in te loggen, maar het gaat niet vanzelfsprekend van kant.
        Klachten stromen binnen, als een waterval van geluid,
        Over buffering, inloggen, soms lijkt het wel een hels gefluit.

        Sinterklaas begrijpt, het moet soepel gaan,
        Van je favoriete programma’s wil je meteen opstaan.
        Maar soms, oh soms, is techniek wat verward,
        En krijgen we te maken met een klachtencard.

        Dus beste kijkers, Sint is hier vandaag,
        Met begrip en een lach, zonder enige haag.
        NPO Start, geef het nog een kans,
        Sinterklaas hoopt op een vlekkeloze start, vol elan en een goede balans!

        Laten we hopen op verbetering, snel en klaar,
        En een fijne kijkervaring voor iedereen daar.
        Met dit gedicht vol begrip en licht,
        Vrolijk Sinterklaasfeest, en geniet van het zicht!

        Sint & Piet

  25. Programmeurs die zichzelf een baan proberen te houden. Geen controle op de werkelijke werking en uitwerking. Inpraten op mensen om iets te verbeteren, wat niet verbeterd moet worden, want het is al het beste. Daardoor worden duizenden apps., besturingssystemen en andere elektronica, waardeloos. Als iets goed werkt, behoeft het geen verbetering of verandering.

  26. Het is toch echt bizar dat iets wat publiekelijk is, dus voor iedereen toch langzaam afglijdt naar het exclusieve.
    Wanneer gaat het een keer ophouden met overal maar weer een abbo voor moeten afsluiten? Veel mensen waaronder ik zijn juist afhankelijk van deze gratis diensten omdat financieel het soms niet toelaat. Dus worden we gepusht door de Nederlandse Publieke Omroep om te kunnen mogen blijven kijken moeten we een dure tv aanschaffen of een abbo waar geen financiële ruimte voor is.

    • Waar is de radio gebleven???

      Lieve Preekspuislezers, vol ongeduld en vreugd,
      Waar is de radio gebleven, vraag je je af, niet verheugd.
      In een wereld van zenders, frequenties en geluid,
      Komt Sinterklaas met een antwoord zonder gefluit.

      De ether zingt nog steeds, vol melodie op snee,
      Waar is de radio gebleven? Luister maar mee.
      In de ochtendgloren en in de stille nacht,
      Hoor je de golven van de radio, zacht en zacht.

      De deejays draaien platen, vol passie en pracht,
      Waar is de radio gebleven? Hier, met volle kracht.
      Met hits en klassiekers, en een vleugje nieuws, veel keus.
      Sinterklaas brengt jouw radio, dat is zijn leus.

      Dus zet je schrap, luisteraar vol vreugd,
      De radio is hier, met een groet en verheugd.
      Sinterklaas weet waar de radio is gebleven,
      In de ether, waar geluid en muziek altijd streven.

      Vrolijk Sinterklaasfeest, met de radio op het aanrecht,
      Luisteraar, geniet van het geluid, het blijft altijd echt!

      Sint & Piet

      (tzoday radio, tzomorrow thze world!)

  27. O, ik herken alle berichten die ik lees. Heb zelf npo plus op.mijn smartphone maar niet op mijn Smart Tv van Samsung. Deze is 3 jaar oud. Ben al weken bezig. Krijg nu de mededeling: “Niet meer mogelijk” Snap er geen snars meer van. Wat een waardeloze toestand. Hopeloos.Amateuristisch.Volgens mij wordt het niks. Terug naar het oude systeem lijkt me beter.

    • Bij mij werk npo+ niet meer op smartphone en heb laatste nieuwe oled tv met Apple tv en kan me niet meer aanmelden op npo+ betaal maandelijks abonnement en kan geen serie meer kijken want moet een abonnement nemen….oplossing?????

  28. jee, wat zijn dat voor koekebakkers daar bij de NPO??
    Ik heb een wat oudere LG smart tv, en van de één op de andere dag doet de NPO app het niet. Geprobeerd om te up daten, is de app verwijderd van de TV en niet meer terug te halen!!
    Kunnen ze dat zomaar doen? Hordes mensen die de NPO niet meer kunnen ontvangen…??!!
    Publiek bestel, dat moet toch bereikbaar zijn voor iedereen….. We betalen er tenslotte als gemeenschap voor.
    Slecht slecht slecht…

  29. Bij ons gaat gewoon TV kijken naar NPO 1, 2 en 3 niet meer: wel geluid, maar na enkele seconden een blauw scherm dat de app niet meer ondersteund wordt.
    We gebruiken de app niet, het is gewoon live tv!!!!

  30. Hier ook hetzelfde probleem, kijk via canaldigitaal kaart en zelfs hierop wordt ik geblokkeerd, CD gevraagd en kreeg het antwoord dat ik Philips tv moet bellen. App NPO verwijderd en nog steeds de melding op mijn tv. NPO moet snel de oude app terugzetten en toegeven dat dit een grote flop is. Tv is 3 jaar oud!!!

  31. Slechte start van deze nieuwe app en vind deze ook onduidelijk. Ben ook mijn favorieten lijst kwijt. Zeer slechte verandering.

  32. Ik ben een van de ouderen die net 2maanden lid is en het geweldig vond dat je zomaar alle series achter elkaar kon kijken! Maar nu dus even niet. Hartelijk dank npo, ik zeg mijn lidmaatschap nu maar weer op.

  33. In ieder geval ga ik mijn abonnement niet betalen. NPO plus kan ik niet meer zien op tv via de app. Hoezo een oud model Samsung tv ?

  34. Altijd maar weer veranderingen onder de noemer van kostendekkend ,betere bereikbaarheid etc etc.
    Waar is dit nou weer goed voor.
    Nou kan ik npo plus niet meer ontvangen op mijn philips tv ging altijd goed .
    Ik snap werkelijk niet waarom deze flauwekul altijd moet.
    Als iets goed gaat waarom dan veranderen kost mij natuurlijk weer extra geld voor een chromecast of iets anders.

  35. Op 1 december kreeg ik de melding dat ik ben geblokkeerd op mijn LG tv. Nu staat de NPO app niet meer in de store. Echt heel triest, ik kijk eigenlijk alleen maar naar 1,2 of 3 om toch tv te kunnen kijken NL ziet op mijn tv geïnstalleerd beetje zonde om daar best veel voor te betalen voor alleen 1,2 of 3😢

  36. Deze situatie schreeuwt om het terugdraaien van de update. Ze moeten de oude versie heractiveren en het ontwikkelteam een fatsoenlijke versie laten bouwen. Let wel: velen (zoals ikzelf) betalen voor dit wanproduct.

  37. Keken naar de spannende serie “Killer by the lake” zou nog drie delen Kijken hele serie verdwenen van de NPO side niet meer terug te vinden. Ongelooflijk geklungel op de update nu begrijp ik waarom de commerciële netten meer succes hebben dan het feodale systeem van de omroepen

  38. Vandaag geprobeerd even tv te kijken. Krijg de melding dat dit toestel ( prima LG smart tv) niet meer wordt ondersteund!
    Waar betaal ik dan voor? Zonder enige waarschuwing ook nog eens

  39. Op mijn LG tv een zwaar haperende npo start-app waar deze voorheen prima werkte. Bedieningsgemak is ook zeer veel minder dan vorige app- versie.
    Hoop dat dit snel wordt verholpen.

    • Zodra ik inlog heb ik alleen maar een blauw scherm. Waardeloos. Ondanks herhaalde pogingen en het opnieuw downloaden van de app. Via de site kan ik wel inloggen maar weer niet casten. Inderdaad een hoop frustratie

  40. Met stijgende verbazing vraag ik mij wel af waarom NPO abonnees niet op voorhand over deze ingreep zijn ingelicht. Ik heb mij verder kostelijk geamuseerd met de eerder ingezonden reacties en gedichten. Mijn abonnement heb ik , hopelijk voorlopig , toch maar opgezegd.

  41. Zoekfunctie werkt ook niet, dus veel programma’s zijn niet meer te vinden. Heb de app er af gegooid en daarna weer er op, maar ook dat helpt niet. Ik keek elke dag wel op NPO app, maar nu echt sporadisch omdat ik alles apart moet zoeken.

  42. Ik heb een prima werkende 4 jaar oude LG tv. Npo app. werkt niet meer. Streamen vanaf mijn Ipad, waarop de npo app wel (maar heel slecht) werkt, gaat niet, alleen het geluid wordt gestreamd, het beeld blijft zwart. Op Apple tv werkt de npo app.niet. Wat bezield de NPO om een slechte tot niet werkende app. In gebruik te nemen. Onkunde en heel slecht beleid van de IT afdeling NPO. Ik ga mijn abonnement opzeggen bij de NPO.

  43. Zeer slechte actie. Kan app niet meer gebruiken op mijn, nog niet oude en dus niet afgedankte tv. NPO moet toch juist alle Nederlanders bedienen. Zeker ons senioren, 65+, want dat zijn nog echter televisie kijkers. Ons verder op kosten jagen door nieuwe apparatuur te moeten kopen. Of moeten wij net als de jeugd tv kijken op een klein schermpje. Al met al waardeloos!😖😖😖

  44. Het lijkt alsof de wereld vergaat als ik door de comments scroll. Radio luisteren kan gewoon via NPO Luister, en sommige functionaliteit is maar tijdelijk weg en komt snel terug, zoals de favorieten. Houd gewoon de pagina NPO service in de gaten, daar staat: “De optie om programma’s te markeren als ‘kijk later’ of als favoriet op te slaan, is tijdelijk niet beschikbaar in het nieuwe NPO Start/Plus. Deze functionaliteiten worden zo snel mogelijk na de introductie van de nieuwe app weer toegevoegd. Geen zorgen, de programma’s die je eerder hebt opgeslagen blijven gewoon bewaard en worden dan weer zichtbaar.”

  45. Ik onderschrijf alle bovenstaande klachten: , niks werkt !
    Chromecast werkt niet meer via mijn iPad kan ik NPO niet casten zeer hinderlijk.
    NPO keer terug op uw schreden met deze merkwaardige ‘ vernieuwing’

  46. Kan kijklijst en volgend niet meer terug vinden. Waardeloos . Als dit niet snel wordt opgelost dan opzegging abonnement. Dan kan ik me aan andere belangrijkere zaken gaan ergeren.

  47. Als ik NPO was zou ik na al deze klachten heel snel deze ramp-app van de markt afhalen en de oude situatie weer doen gelden. Pas als de update uitgebreid getest is met alle mogelijke test situaties (phones, tablets, smart tv div merken, chromecast etc) weer her-introduceren.
    Gezien de hoeveelheid reacties aleen al hier wordt een grote groep mensen getroffen door deze niet werkende app. Vreemd is dan ook dat men een TV-product dat met ONS geld gemaakt is niet meer terug te kijken is uit ‘financiele overwegingen’ Wat denken ze daar nou bij die afdeling……Dat we 2x gaan betalen voor hetzelfde????? Zeker weer een managerslaag daar die alleen maar aan zijn eigen portemonnee denkt maar ondertussen broddelwerk aflevert….Opzouten die lui en kundigen mensen er voor terug i.p.v. ‘vriendjes’.

  48. Het is idd een DRAMA, deze nieuwe app.
    – lettertype in keuzescherm zó klein dat het nauwelijks leesbaar is
    – zoekfunctie MEGA irritant met schuiven over letterbord (zet de oude manier aub terug!)
    – lekker doorkijken is er niet meer bij
    – favorieten onthouden: graag terug
    – verder kijken: graag terug

    Ik snap er werkelijk geen snars van dat de app zo is omgebouwd. De vorige app werkte (bijna altijd_) prima.
    En nu: doffe ellende.

    NPO-mensen: fix het!! Jullie lezen alle onvrede van de klanten. Terwijl NPO zulke gave content heeft.

  49. Let op: Ook met gloednieuwe tv werkt app niet. Zelden vertoonde waardeloze service en communicatie. Werkelijk onbegrijpelijk. Terugdraaien NPO! Vergissing is menselijk, maar zo doorzetten is schandalig. Al die mensen, ouderen, die nu zitten te tobben.

  50. Op onze LG smart TV van 2 jaar oud: vanaf 1 december 2023 eerst de melding dat we geblokkeerd zijn, vanaf 6 december dat onze tv niet meer wordt ondersteund! Idd een wanprestatie en voor een publieke omroep extra zwaar aan te rekenen!

  51. Wat een verschrikkelijke app is het geworden. Ik weet niet hoe ze dit hebben kunnen laten maken maar dit kunnen alleen maar ambtenaren geweest zijn en geen ondernemers. Want een ondernemer had dit nooit geaccepteerd bij oplevering.

  52. Had de app gelaten wat het was, veel duidelijker, handiger, overzichtelijker.
    Wij keken naar Killer by the lake, nog 4 afleveringen te gaan….volgende dag was de serie eraf. Terwijl sommige series er jaren opstaan, geen waarschuwing niets.

  53. Wat een ramp. Een voortreffelijk werkende site te vervangen door dit gedrocht, schande! De publieke omroep wil meedoen met de rest en pakt dit zoals altijd weer volkomen verkeerd aan. Stelletje navelstaarders zijn jullie. Een gepensioneerd medewerker van de NPO spreekt hier.

  54. Ik betaal voor NPO PLUS. Op mijn IPhone krijg ik een blauw scherm!!! Zie in het geheel niets. Op mijn tv krijg ik alleen de gratis NPO start. Hoezo betaal ik voor mijn abonnement! Echt zeer waardeloos. En op mails wordt niet gereageerd omdat ze het te druk hebben! Heel erg dat je als abonnee ook niet per mail wordt geïnformeerd!!!

  55. Mn favorieten zijn weg. Het zou gauw terugkomen stond er ergens bij NPO maar vooralsnog is het er dus niet. Echt hele slechte ontwikkeling dit.

  56. Verder kijken waar je bent gebleven in serie zou je verwachten onder “verder kijken “… maar nee… elke keer weer zoeken onder volstrekt willekeurige onderverdeling trending, populair o.i.d Heel irritant Doe er iets aan. Graag een reactie!

  57. Ik heb een Philips OLED televisie van 2021, toch niet echt oud. Maar Philips wordt niet meer ondersteund terwijl ik toch maandelijks betaal voor NPO Plus. Het is werkelijk te gek voor woorden dat alleen Samsung en LG ondersteund worden vanwege kosten. Uiteindelijk heb ik wel een oplossing gevonden via chromecast vanaf mijn tablet. Maar dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn, al was het alleen al omdat de beeldkwaliteit veel minder is. Ik mag er toch van uit gaan dat andere merken dan Samsung en LG ondersteund gaan worden!
    En nog wat: wie verzint in IT gelederen dit proces? Telkens stapje voor stapje uitproberen, en daarna fouten repareren met het publiek als proefkonijn? Daar had toch beter over nagedacht moeten zijn!

  58. Eerst krijg je als vaste klant een mail dat je over een maand uitgesloten gaart worden omdat je geen nieuwe LG of Samsung TV hebt. Vervolgens veranderen ze binnen 2 weken de app waardoor deze onbruikbaar word op je TV en wanneer je het abonnement opzegt dan kun je per direct niet meer gebruik maken van NPO Plus (volgens de veelgestelde vragen loopt het door tot de nieuwe betaling) terwijl je er wel voor betaald had. Als je dan een klacht indient krijg je pas na 4 weken en 2 x een klacht indienen een ontwijkend antwoord dat men het aan het verbeteren is. NPO word betaald met publiek geld en hoort voor iedereen toegankelijk te zijn en niet alleen voor degene met Chinese TV’s.

  59. Zo jammer dit . Op mijn mobiel doet de app niks meer en op tv ook niet . Keek altijd veel op npo start plus .
    Wat waardeloos dit en ik hoop dat npo gewoon hun oude app er weer opgooit . Heb inmiddels mijn abonnementsgeld terug laten boeken . Want wel betalen en afhalen maar geen npo start plus meer kunnen kijken . En wat een gel.. over die smart tv . Dus iedereen moet maar nieuwe tv kopen en dan ook nog het merk wat zij ondersteunen …

    Npo luister naar al je trouwe kijkers en zeker die ook extra betalen per maand

  60. Tot 4 dec 2023 was ik een tevreden abonnee.
    Alles werkte, veel plezier mee gehad. Na 4 dec op tv haperingen elke minuut, nog los van de gewijzigde lay-out die ook een stuk slechter was.
    Maar ook op mijn iPhone werkt de update niet: de app gaat direct op zwart en doet niets meer. App verwjjderd, iPhone uitgezet, even gewacht, weer aangezet, NPO app weer geladen. Maar hetzelfde resultaat: een vastloper.onbegrijpelijk dat er geld wordt uitgegeven aan zo’n resultaat. Na jaren abonnement nu opgezegd.
    Klacht ingediend op 7/12, maar tot vandaag 16/12 geen reactie

  61. Waardeloze up-date, zeer onvriendelijk geworden. Telkens opnieuw moeten inloggen, voorkeuren zijn eruit, lay out erg amateuristisch, geef me aub m’n oude weer terug en ga zelf opnieuw naar de tekentafel en komt met een juist product.

  62. NPO-plus werkte altijd prima op windows pc en laptop, kan nu alleen nog maar kijken op McBookair met klein scherm. Waardeloos ook alles wat aan een mooi uiterlijk is opgeofferd, maar zo te zien mag ik hier al blij mee zijn. Echt heel vervelend is sinds kort dat er geen verschil is tussen klikken op Live en klikken op Begin, zodat ik steeds moet terugzoeken. De ondertiteling in witte letters tegen zwarte achtergrond neemt bovendien veel te veel ruimte in, al is dat ook weer niet bij alle programma’s. Tenslotte, waarom zie ik nergens in de media enige reactie van de NPO op al deze klachten plus die op Trustpilot? Of moeten we daar eerst weer Radar, Meldpunt of Kassa voor inschakelen?

  63. Begin december 2 weken lang geprobeerd om via npostart terug te kunnen kijken op mijn 7 jr oude samsung. Deed helemaal niets, bleef hangen bij openen. Via internet zag ik meldingen dat de npo wat had gewijzigd met een app. Moet ik nou nieuwe tv kopen? Lekker duurzaam. Als ik diverse reacties hier lees doet de nieuw app het ook niet ideaal.

  64. Fijn hoor. Geen Top2000 cafe op de tv dit jaar.
    Ik krijg alleen een stilstaand beeld. Hij weigert om af te spelen via ChromeCast.

  65. Sinds de update is het alleen maar slechter geworden . Na een gekeken serie gaat deze niet automatisch naar de volgende… heel lastig om de volgende aflevering te kunnen zien.
    En zo zijn er meer dingen die alleen maar slechter zijn geworden .
    Bijzonder dit…

  66. Wat een k.t app is de npo app geworden. Al mijn favorieten kwijt. Bij series niet automatisch naar volgende aflevering en iedere keer met veel moeite eerst de serie zoeken. Wat een zielig gedoe waar je ook nog voor betaald

  67. Is nu al maanden helemaal ruk, mails gestuurd met iedere keer een standaardantwoord “wat vervelend dat…” terug. Zet gewoon die oude site terug, dat werkte prima, waarom moet een of andere nitwit nou besluiten dat alles anders moet?

  68. Ook wij zijn heel ontevreden over de NPO vernieuwde ap. Wij vragen om de oude ap weer gewoon terug te plaatsen. Dat er een fout gemaakt wordt is helemaal niet erg maar wel als je er niets aan doet. Wij overwegen om ons abonnement op te zeggen als het niet binnen een week veranderd.
    Groet Marli

  69. Ongelooflijk!
    Wordt er niets gedaan met de klachten over NPO app ?
    Gelukkig houdt ik van lezen en kan ik nog veel andere leuke dingen bedenken, maar voor veel mensen jammer die NPO!

  70. Ongelooflijk! Wordt er niets gedaan met de klachten over NPO app ? Gelukkig houd ik van lezen en kan ik nog veel andere leuke dingen bedenken, maar voor veel mensen jammer die NPO!

  71. Wat een waardeloze app. Ze laten je maanden betalen, maar het werkt eigenlijk zelden. Valt telkens uit, inloggen alleen via QR code die dan weer de koppeling niet maakt. Echt wat een drama, dat jullie daar uberhaupt geld voor durven te vragen. Kom eens met een fatsoenlijk werkende applicatie. Na wie is de mol ga ik die klote app beeiningen, je hebt er toch niets aan want het werkt nooit. Zorgt bovendien voor enorm veel irritaties. Ga eens fatsoenlijk ICT personeel in dienst nemen voordat je een app de wereld in gooit.

  72. Ik heb net mijn abonnement opgezegd hierdoor (plus). Je krijgt geen reactie na melding en aan de klachten wordt ook niets gedaan. Ik zie echt geen meerwaarde meer van deze app.

  73. De kwalificatie waardeloos is nog véél te veel eer voor deze troep wat nu als “vernieuwde app” gepresenteerd wordt. Echt ongelooflijk hoe ze hun klanten resp. afnemers van programma’s van zich weten te vervreemden. Mijn smart-tv – een LG – is slechts 4-5 jaar oud en “wordt niet meer ondersteund uit kostenoverwegingen”, maar gaat blijkbaar wel langer mee dan de app/software. En wat een ontzettend flauw argument dat kostenoverwegingen daaraan ten grondslag liggen. Mijn oudste computer – een Apple – is al 12 jaar oud en alle software werkt er nog feilloos op. Ik wilde een plus abo nemen maar ja … mijn euro’s zijn al 13 jaar oud dus dat gaat waarschijnlijk niet.

  74. NPO app doet het niet meer op mijn TV.
    Ondanks uit- en weer inloggen.
    Mijn Samsung TV is nog geen 2 jaar oud.
    Zeer slechte beurt voor NPO.

  75. Beste NPO start ontwikkelaars,
    Ik sluit mij aan bij alle eerdere klachten. De app is onoverzichtelijk en amper te gebruiken. Waarom niet gewoon de oude app weer in ere herstellen? werkte (meestal) prima.

  76. Ik had pas een npo-start/plus abo genomen toen ik op mijn Philips TV de melding kreeg dat de npo start app per 1 december 2023 niet meer zou werken op mijn TV. Shit!
    Ik naar de grote electronica winkel en aan de medewerker bij de tv’s gevraagd hoe ik het probleem kon oplossen. ‘Met een Google Chromecast meneer, dan maakt u van uw tv een Android tv”. En jawel, nadat ik deze had geïnstalleerd kan ik weer gebruik maken van de NPO-start/plus app. Ik vind het menu prettiger dan voorheem, al is het idd nog voor verbetering vatbaar. En programma’s en film op je kijklijst gaat nog niet, maar die optie zal binnenkort worden toegevoegd kreeg ik te horen na een berichtje aan de NPO. Al met al ben ik redelijk tevreden over de nieuwe app.

  77. Waardeloos en zo herkenbaar alle klachten. Nu zelfs kan ik Penoza seizoen 1 en 2 niet meer vinden in het overzicht. Waren bijna toe aan de laatste aflevering van seizoen 1
    Grrrrrr
    Waarom betaal ik 2.95. Ik overweeg om op te zeggen

  78. App is nog steeds een drama vwb de bediening.
    Kan geen favorieten instellen.
    Bekeken afleveringen worden opnieuw aangebode in de app.
    Zoekoptie is een drama.
    Etc.

    Jammer hoor.

  79. Wanneer komt nou eens een update dat alles gewoon weer werkt?
    Programma’s gaan niet verder waar je gebleven bent, je kunt geen favorieten opslaan, ondertiteling tweede regel verdwijnt voor de helft uit beeld, programma binchwatchen kan niet meer….en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Ik weet niet welke programmeur zij in dienst hebben genomen, maar waarschijnlijk iemand die nog veel moet leren, of het is uit kostenoverweging om een kneus in dienst te nemen.
    Echt te schandalig voor woorden dat we nog steeds niets gedaan is met de klachten.
    Ik zie geen één positieve reactie staan sinds de nieuwe app gelanceerd is.
    Ook mijn oude tv kan ineens geen NPO meer afspelen. Het lijkt wel of de NPO onder één hoedje speelt met bedrijven om consumenten nieuwe tv’s te laten kopen.
    Wat een aanfluiting de NPO.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*