TV Academy start dit studiejaar met 50 studenten


TV Academy, dé opleiding voor aanstormend mediatalent, start vanaf september ’22 aan haar elfde seizoen. Dit jaar breidt de opleiding in Amsterdam uit van 25 naar 50
studenten, die elk zorgvuldig geselecteerd zijn. TV Academy wordt gesteund door Mediacollege Amsterdam, EMG en vier producenten: Talpa, ITV Studios Netherlands,
Fremantle Netherlands en Banijay Benelux. Gedurende acht maanden werkt de opleiding samen met deze partners aan een exclusief onderwijsprogramma waarin talent wordt uitgedaagd, kennis vergroot en de band met de samenwerkende mediabedrijven middels praktijkopdrachten wordt verstevigd.

Beginnende mediamakers
Jaarlijks melden zich zo’n achthonderd leergierige, beginnende mediamakers aan met de wens deel
te nemen aan de multidisciplinaire media-opleiding. Tot dit jaar kon TV Academy aan ‘slechts’ 25
studenten dit bijzondere programma bieden, maar dankzij de samenwerking en inzet van de
partners is de groep uitgebreid en start de opleiding dit jaar met dubbel zoveel talent.
“Vanuit het werkveld is er een enorme vraag naar ambitieuze makers binnen o.a. de disciplines
regie, redactie, productie, techniek en creatie. Om deze vraag te beantwoorden en te anticiperen
op dit vacuüm is TV Academy samen met de huidige partners op zoek gegaan naar een oplossing.
Een uitbreiding qua aantal talenten werd door alle partijen als uitkomst genoemd en snel in de
praktijk toegepast.” – aldus de coaches en coördinatoren van stichting TV Academy.

Brug naar arbeidsmarkt
Om de krapte op de arbeidsmarkt te bedienen én nog meer leergierige makers de kans te bieden
hun talenten te laten ontwikkelen, is besloten om vanaf studiejaar ’22/’23 uit te breiden met meer
studenten. Vanaf 6 september volgen twee groepen studenten twee lesdagen met masterclasses
die voor een groot deel georganiseerd worden door vaste partners van de opleiding. Ook voeren de
groepen opdrachten uit op basis van briefings vanuit deze bedrijven.
TV Academy: “Zo streeft de opleiding een tweeledig doel na: talentontwikkeling en – met het
creatieve bedrijfsoogpunt in het achterhoofd – beginnende makers binnen een veilige omgeving
opleiden om zo goed mogelijk voorbereid de arbeidsmarkt op een creatieve manier te versterken.”
Het studiejaar ’22/’23 van TV Academy staat, met meer talenten en met alle partners, garant voor
uitdagend lesmateriaal en inspirerende masterclass-docenten en vormt zo een unieke en steeds
breder wordende springplank voor ambitieus en creatief mediatalent.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*