Traditionele media in trek bij Amerikaanse jongeren

De uitkomst is opmerkelijk. Volgens onderzoek van Common Sense, een Amerikaans bedrijf dat de impact van media en technologie op jongeren bestudeert, zijn televisiekijken en luisteren naar muziek belangrijker dan social media.

De Amerikaanse groep tussen de 8 en 18 jaar besteedt daar meer tijd aan en vindt dat tijdverdrijf ook leuker, aldus Spot.nl. Het onderzoek laat ook zien dat hun mediagedrag erg consumptiegericht is en minder creatief. Inkomen en opleiding zijn erg bepalend hierbij.

In Amerika is een landelijke representaieve steekproef gedaan onder ruim 2500 jongeren. Ze besteden gemiddeld 9 uur per dag aan mediabezigheden. Ondanks de smartphones die ze binnen handbereik hebben kijken ze toch vooral televisie, DVD en video’s.

Gaming
In het onderzoek is ook gekeken naar welke apparaten jongeren gebruiken om media te consumeren. Die zijn vooral mobiel en dus niet via een televisie-apparaat. Dat mediagebruik is dus vooral passief en minder interactief via bijvoorbeeld gaming en surfen over het web.

Tweederde van de ondervraagden zegt dat mediagebruik tijdens het maken van huiswerk geen negatieve invloed heeft op de kwaliteit van dat huiswerk.  geeft aan dat volgens hen tv-kijken, berichten versturen en social media gebruiken.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*