Tom Staal over media en marketing

Media en marketing hebben veel overeenkomsten, maar vooral ook veel verschillen. Waarom worden we aangetrokken door content uit de media en rennen we het liefst hard weg voor marketing content? 

In de laatste aflevering van de Inbound4Cast gaat Jerrel Arkes hierover in gesprek met Tom Staal. Tom is journalist, presentator, schrijver en video creator. Hij is vooral bekend van Geenstijl en Veronica Offside.

In de aflevering komen onder andere de volgende onderwerpen voorbij:

• In hoeverre moet je politieke voorkeur als journalist aansluiten bij het platform waarvoor je content maakt?

• Vragen stellen waar je eigenlijk niet achter staat.

• Marketing in politiek, symbool politiek en media democratie.

• Negatieve marketing campagnes.

• Hoe stap je uit je politieke en nieuwsbubbel?

• Goede marketing campagnes voor de verkeerde doelgroep.

• De inzet van traditionele media vs. nieuwe media.

• Gebruik van eigen content vs. user generated content.

• Vernieuwing en the boiling frog syndrome.

• De opkomst van short format video.

• De uitdagingen van Dumpert.

• Versnippering in media en marketing.

• De opkomst van bloggen en podcasting.

• De opkomst van directe interactie met je doelgroep.

• Betalen voor online content.

• Het begrijpen van je doelgroep.

• De gevolgen van irritante marketing.

• Wat kunnen B2B bedrijven leren van de media.

• Content laten meeliften op de actualiteit.

• Hoe kom je bij subject matter expert bij Jinek aan tafel?

• De voor- en nadelen van werken met een PR bureau.

• Belang van je netwerk bij media inzetten voor content promotie.

• Wat te doen als Tim Hofman bij je bedrijf op de stoep staat.

• Luisteren naar klachten en feedback van kijkers.

• Reageren op negatieve feedback, reviews en reacties.

• Niet kunnen voorspellen hoe je standpunt uitpakt bij je doelgroep.

• Wel of niet meebewegen in wat de maatschappij steeds meer van bedrijven vraagt.

• De cancel cultuur door adverteerders.

• Waarom rennen we weg voor marketing content en worden we aangetrokken door content van mediabedrijven?

• Authentiek zijn in je content.

Inbound4Cast is een podcast van Jerrel Arkes over organisch groeien voor B2B bedrijven. Bekijk hieronder de aflevering op YouTube. Luisteren kan ook via Inbound4Cast.com of Spotify

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*