Talpa Network lanceert QRomo in reclameblokken

Afgelopen weekend is Talpa Network van start gegaan met de eerste reclamespots met de ‘QRomo’. Deze QR-code op steroïden beloont TV-kijkers met unieke vouchers met relevante kortingen en aanbiedingen en verbindt ze via één scan aan merken, product-aanbiedingen of andere services. Met de QRomo kunnen tv-campagnes vanaf nu naast merkbekendheid en bereik, ook ingezet worden voor direct meetbare conversie. 

De eerste pilot van QRomo’s in de reclameblokken op de verschillende zenders van Talpa Network startte afgelopen weekend met KPN en Van Marle’s Uitgekookt en wordt gevolgd aanstaande vrijdag door New York Pizza.Door het scannen van de QRomo tijdens deze spots, ontvangen kijkers in real-time een QRomo-voucher op hun mobiel die recht geven op speciale aanbiedingen of kortingen. Die vouchers kunnen ze opslaan in hun wallet of als pdf, maar ook printen en/of naar zichzelf mailen. De consument claimt het voordeel door de QRomo-voucher vervolgens te scannen bij de kassa in de winkel of webshop. Als de voucher in de wallet wordt opgeslagen dan ontvangt de gebruiker reminders wanneer er een inwisselpunt in de buurt is en wanneer de actie bijna verloopt.

De QRomo is géén simpele QR-code, maar is een innovatieve techniek die middels een exclusieve samenwerking met Intersolve, verbonden is met ruim 400.000 kassasystemen in Nederland en 450 webshops. De QRomo is daardoor breed inzetbaar en een goede match met tv-spot campagnes.Om TV-kijkers te activeren dat er QRomo’s in het reclameblok zitten, start dat reclameblok met een uitlegpromo over de QRomo.   

De QRomo is ontwikkeld binnen het ConnectLab van Talpa Network in samenwerking met Branded Currency Company en Intersolve. Binnen deze innovatie hub ontwikkelen de Advanced Advertising experts van Talpa Network, samen met klanten en partners, innovatieve advertentieoplossingen waarmee merken en consumenten effectiever met elkaar in aanraking kunnen komen. Binnen Talpa Network wordt er continu geëxperimenteerd met nieuwe manieren om enerzijds de kijk- en luisterervaring te verrijken en anderzijds om op consumentengedrag in te spelen.

“Met de QRomo spelen we in op het feit dat bijna iedereen tegenwoordig tv-kijkt met z’n mobiel binnen handbereik. En met de QRomo worden kijkers direct beloond voor hun kijkgedrag. Een win-win als je het mij vraagt,” aldus Allard Ruyl CEO van Talpa Media Solutions. 

Vanuit ditzelfde inzicht startte Talpa Network onlangs ook een pilot tijdens Lang Leve de Liefde waarbij, door middel van het scannen van een QR-code, items uit het tv-programma direct gekocht kunnen worden.De huidige QRomo-pilot loopt ruim twee weken. In de maand juli volgt een tweede pilot met andere adverteerders. De resultaten van deze pilots worden gebruikt bij het verder vormgeven van de propositie. Bij een succesvolle afronding van de pilot-fase wordt de QRomo beschikbaar voor alle adverteerders die geïnteresseerd zijn in meetbare conversie.  

7 Comments

  1. Komt een tijd dat bij Talpa alleen nog reclame wordt uitgezonden met per uur 2x 10 minuten stomme kwisjes met BNers.

  2. Jr bent toch niet verplicht om te kijken naar al die domme spelletjes!die meer bedoelt zijn voor kijkers met een IQ van een wasbeer.Een van de mooiste TV zender aanbod is Love Nature/ en History/Discovery/Nationale Geografic en meer natuur en inhoudelijke TV programma’s /en man bijt hond,en de slimste mens,met onderwerpen die ik al kende,toen ik nog borst-voeding kreeg en hoelang ik als baby borst genoten heb,laat ik aan uw fantasie over!.Het gaat om de kijkcijfers.Het verdien model,de inhoud is niet zo belangrijk,als je met een bak chips op de bank ligt en je hond naast je,en alleen belangrijk vindt dat er wat kleur op je scherm,je al heel veel kijkgenot heeft.En nu ook ziet de afbeeldingen van de aanbiedingen op je scherm zal worden getoond kan worden dat jij de verkeerde chips hebt gekocht,en ook je bankstel aan vervangen moet vervangen,en nu kopen/kopen,en denk eraan geld lenen kost heel veel geld,want je blijft betalen,omdat er heel weinig zal worden ingelost,en heet ook, het verdien model!Voorla die groep met de sociale uitkeringen en moeten leven van de voedselbank,willen toch heel graag netjes erbij zitten voor de reclame boodschappen waar ze op kunnen reageren,voordat ze te laat hebben gereageerd.In wat voor reclame-wereld zijn we als consumenten terecht gekomen?.En vooral de armzalige kabelkijkers,zich heel weinig luxe kunnen permitteren.Want de buren hebben ook gereageerd,en zitten binnenkort op de nieuwe bankstel of waterkoker of een nieuwe bezem,of een hangstofzuiger etc. etc.of een elektrische tandenborstel,en alles met Made in China,of uit andere corrupte landen,waar de inwoners een paar euro verdienen per dag en vaak voor 10 uur werken,wat ik vaak via de schotel heb gezien,door inhoudelijke exacte informatie bronnen,de verschrikkelijke werkomstandigheden,en dat zal de prijs enorm drukken,voor de aanschaf van goedkope spullen.In Polen worden heel veel meubels gemaakt,voor de bekende meubelinkopers.Mijn 3 motoren nieuw aangeschafte staopstoel,die ik om fysieke reden heb moeten aanschaffen komt ook uit Polen,endaar ben ik later achter gekomen.Resumerend:bepaal zelf wat u wilt aanschaffen vaak tegen dumpprijzen.Adieu

  3. Maar wat voor diversteit in inhoudelijke TV programma’s,waar de betere kijkers met meer IQ hersenontwikkeling,van kunnen genieten.Wat ik zonder die vervelende reclame boodschappen FTA(FREE TO AIR) kan ontvangen via de Astra 1(19.2) in de orbiterbaan,al vele jaren.Zoewel de Duitse Publieke/Deelstaat/Commerciele Radio/Deelstaat Omroepen.Voordal de Duitse RTL kon ik jarenlang de Formule 1 ontvangen. En via VOX.de(onderdeel van de Duitse RTL-groep.) een van de beste auto-TV programma’s AUTO-MOBIL en via youtube.nl of via Google.nl (tik in) Die Autodoktoren,die vele jaren op de zondagmiddag vanaf 17.00 uur een geweldige bijdrage leveren in de concrete oplossing van zeer technische auto-problemen,en ook uitlegde de betekenissen van de vooral die onderdelen die belangrijk zijn voor zuivere uitstoot van de uitlaatgassen.Als voorbeeld voor meer inhoudelijke kijkgenot.En dat is van een ander karakter:dan de ballen vallen.En meer onzin spelletjes TV progragramma via de NPO/Commerciele Omroepen.Wat u er mee doet met mijn betoog,behoort tot uw competentie.

  4. En als er heel exta reclame zal worden gemaakt voor de aankoop van een Elektrische Auto,ziet dan ook dat Lithium-Batterijen kunnen ontploffen met alle gevolgen van.Via: youtube.nl (tik in) Exploding Broken Down Tesla Model S(waarmee de Eigenaar 20.000 euro moet betalen voor de 10 jaar oude Tesla,voor de vervanging (tik in) E-Auto gerät beim laden in Brand: geeft weer het ontploffen de Lithium-batterijen.En er is bijna geen ontkomen aan, binnen enkele seconden ontploffen,en zeer giftige gassen en temperaturen boven de 1000 graden,je zult er maar met je gezinnetje inzitten(tik in) Stadt verbietet Elektroaautos im Tiefgarage: Brandgefähr: een Duitse Burgemeester met ballen,die weet wat een enorme schadigingen kunnen ontstaan,in de ondergrondse parkeer-garage’s.en zelfs de gebouwen kunnen ontzet raken.En dat heet TV inhoudelijke programma’s.LAAT DE BALLEN VALLEN of via de Mannen van Vandaaginside van een andere inhoudelijke informatie de kijkers op de juist informatie weer tegeven.En dan moet je kijkers-publiek hebben die van een hogere IQ beschikken dan de lagere kijkers-groep.Door de inwendige SEPARATOR die knapt,ontstaat de enorme de duizenden lithium-batterijen en dagenlang de zichtbare problemen.

    • Wat is de toegevoegde waarde van Johan Derksen in Vandaaginside Oranje,gisteren!.Vooral het steeds meer afkraken van die groep voetballers/Koeman etc ertc.Wat betekend hij zelf,zou eerst maar aan zelfreflectie doen.Je moet toch als kijker een niveau van een Wasbeer heben,om voor meer kijkgenot de steeds tomeloze Show-TV-Praatprogramma,een plaats te geven,voor meer inhoudelijke informatie.Vooral het blijven afzeiken,is dat een nieuwe manier om meer kijkcijfers te gebruiken,voor meer reclame inkomsten.Ik kijk wel om te kunnen oordelen,of dat Vandaaginside nog wel past,bij een kijker met een hogere IQ dan gemiddeld.Heb eens een informatie inhoudelijke Technolgische onderwerpen!.Maar daarmee moet je niet bij de Mannen van Vandaaginside zijn.

      • Daarnaast ben ik een Senioor van 80 jaar,en door zelfreflectie/bedrijfsmatige opleidingen,en avondschool,heel veel exacte technologisch kennis verkregen.ziet als voorbeeld:ovmagazine.nl ALLE THEMA’S DUURZAAMHEID en zap naar Waterstof:kassa is massa en terug naar Energie pag 2 Onze Energiehuishouding moet slimmer,en neem kennis van exacte informatie en dat is toch van een IQ niveau dan de Mannen van Vandaaginside?.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*