Studio Baarn failliet verklaard

Studio Baarn is deze week failliet verklaard. Dat meldt RTV Utrecht. Het studiocomplex was jarenlang een bekende opnamelocatie voor grote televisieprogramma’s, waaronder Ik Hou van Holland, The Floor, It Takes 2, Dancing on Ice en Kinderen voor Kinderen.

Volgens curator Lilian Veldkamp ligt de oorzaak van het faillissement onder meer in de teruglopende televisiemarkt. Studio Baarn heeft een schuld van ruim 7 miljoen euro. Er was nog één medewerker in dienst, die inmiddels is ontslagen.

De curator onderzoekt of een doorstart mogelijk is. Ook verkoop van onderdelen van het bedrijf behoort tot de opties. Het complex beschikt over een pand van circa 5000 vierkante meter met studio’s, kleedkamers, visagieruimtes, kantoren en vergaderruimtes.

Bron: RTV Utrecht.

Spreekbuis.nl

WAARDEER DIT ARTIKEL!

Als je dit artikel waardeert en je waardering wilt laten blijken met een kleine bijdrage, dan kan dat. Zo help je onafhankelijke mediajournalistiek in stand houden.

Donatie Spreekbuis € -