RTL-topman Habets positief over toekomst

In een interview met fd. laat RTL-topman Bert Habets is vol vertrouwen over de toekomst. Hij laat zich vooral positief uit over de uitzendmogelijkheden die internet biedt. 

“TV-kijken via internet is een ontdekkingsreis die heel veel Nederlanders nog moeten afleggen. Netflix heeft 700.000 abonnees, maar er zijn 7,5 miljoen huishoudens. Het is een lange wedstrijd. Ik denk dat wij een hele goede kans maken in deze strijd, met de rijkheid van alle producten van RTL.” Habets doelt op terugkijk-dienst RTL XL, het overgenomen on-demand-kanaal Videoland en de samenwerking die RTL aanging met YouTube-fenomeen Mertabi.

RTL gelooft overigens nog sterk in tv, zo blijkt uit het interview, maar volgens Habets zal RTL wel veranderen. Het wordt een bedrijf dat minder afhankelijk is van adverteerders en meer omzet binnenhaalt door consumenten een factuur te sturen. 

“Ons kernbedrijf is de consument zo lang mogelijk te entertainen. Of je dat doet met nieuwe speelfilms, met exclusieve series op Videoland of met YouTube-talent. Als de ‘nieuwe kijktijd’ groeit en wij dat kunnen exploiteren, dan vind ik het niet erg dat tv-markt een aantal procentjes daalt.”

Het hele interview is te lezen op fd.nl (na gratis registratie), een andere samenvatting staat op Broadcast Magazine.

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*