Record aantal luisteraars Sky Radio The Christmas Station: 8,9 miljoen

In totaal luisterden 8,9 miljoen Nederlanders (13+) in de weken voor en tijdens kerst naar Sky Radio The Christmas Station. Dit is een record; nooit eerder werd er zoveel geluisterd naar de kerstprogrammering van Sky Radio. Op kerstavond scoorde Sky Radio 37,1% marktaandeel in de doelgroep 20-49 jaar en op eerste kerstdag 24,4%. Dit blijkt uit het Nationaal Media Onderzoek (NMO).

Uunco Cerfontaine, Radio Director Sky Radio: “We hebben maar liefst 8,9 miljoen luisteraars bereikt met onze kerstprogrammering. Dit betekent dat ruim de helft van alle Nederlanders naar Sky Radio The Christmas Station heeft geluisterd om samen met ons kerst te vieren. In 20-49 jaar ligt dit percentage zelfs nog hoger; twee op de drie luisteraars binnen deze doelgroep (64,8%) heeft naar onze kerstprogrammering geluisterd.

Het hartverwarmende enthousiasme van ons publiek vormt de ware magie van de kerstperiode en bevestigt de speciale band die we met onze luisteraars delen. Vanaf nu brengen we weer de beste mix van classics en hits, maar we kijken er alweer naar uit om over elf maanden Sky Radio weer om te dopen in The Christmas Station!”

Sky Radio The Christmas Station

Sky Radio wordt traditiegetrouw vanaf eind november omgedoopt tot The Christmas Station. Tot en met kerst staat de radiozender geheel in het teken van non-stop de beste kersthits. De kerstperiode werd geopend in Disneyland Paris door Mickey Mouse, Guus Meeuwis en Acda en de Munnik brachten de eerste stem uit op de Xmas Top 50 (waar Wham! voor het vierde jaar op #1 stond), de kersttram reed weer door Amsterdam en Den Haag en Play Mental Foundation ging er vandoor met €50.000,- zendtijd tijdens de tweede editie van het Christmas Charity Diner. Dit jaar was er voor het eerst ook een TV-editie van de lijst; de Sky Radio Xmas Top 50 die op eerste en tweede kerstdag te zien was op Net5.

Bron: NMO, Ipsos/Kantar, marktaandeel en bereik, ma-zo 06.00-24.00 uur, totaal 13+ en 20-49 jaar, 27 november t/m 26 december 2023. Kerstavond zo 24 dec 18.00-24.00 uur


TALPA NETWORK
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Video (o.m. SBS6, Net5, Veronica, SBS9, KIJK, TV 538), Audio (o.m. 538, Sky Radio, Radio 10 en JUKE), Social (o.m. StukTV), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag) en Events. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions & het Bureau. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.

John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards.

3 Comments

  1. Nul kosten voor microfoonkinstenaars.

    Eenvoudige marketing dat werkt rond kerst.

    Luchtige muziekmix het hele jaar door waardoor de wachtkamers en bloemen ateliers het als behang hebben aanstaan.

    Chapeau voor Sky.

  2. Wachtkamers hebben allang de non-stop internetstreams ontdekt. Ik hoor nergens meer die ellendig lange reclameblokken. Zelf luister ik nooit meer naar commerciële radio’s in de auto, sinds die keer dat ik gedurende een autorit van 12 minuten géén muziek heb gehoord (behalve die ellendig lange reclameblokken en toen ook nog het irritante gedreun onder het nieuws).

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*