Radio Veronica sterk het najaar in

Het marktaandeel van Radio Veronica in de doelgroep 20-49 jaar is in de meetperiode september-oktober’16 gestegen naar 6,7%. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers die NLO/GfK dinsdag publiceerde. In 2014 was dit aandeel 5,4% en in 2015 5,9%, waarmee de zender in deze doelgroep een stijging laat zien van 24%. Het marktaandeel in de doelgroep 10+ is gestegen naar 4,8%. In dezelfde meetperiode vorig jaar was dit aandeel nog 4,1%, waarmee de zender een stijging laat zien van 17%. Hiermee is Radio Veronica het snelst groeiende radiostation ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar.

Dave Minneboo, radio directeur: “Zowel september als oktober stonden bij Radio Veronica in het teken van bekende hitlijsten. Zo zonden we in september de meest favoriete albums uit in de Album Top 750 en in oktober zonden we de populairste 80’s-hits uit in de 80’s Top 750. Beide hitlijsten zijn enorm populair onder onze luisteraars en dat is duidelijk terug te zien in deze luistercijfers. Met deze cijfers kijken we nu al uit naar ons hoogtepunt in december met de Top 1000 Allertijden.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*