
De publieke omroep heeft met haar berichtgeving rond de Tweede Kamerverkiezingen ruim tien miljoen Nederlanders bereikt — goed voor meer dan 55% van de bevolking van zes jaar en ouder. Via televisie, radio en online werden kiezers geïnformeerd over partijprogramma’s, debatten en campagnes.
Het best bekeken moment was woensdagavond bij Nederland Kiest: de Uitslagen (NOS) op NPO 1, met 2,7 miljoen kijkers. Het Slotdebat Nederland Kiest trok dinsdagavond bijna 2,2 miljoen kijkers. Ook op radio was de belangstelling groot, met 3,7 miljoen luisteraars.
Online scoorden verkiezingsformats eveneens hoog: NOS op 3 behaalde 5,2 miljoen views op YouTube, Nieuwsuur 6,3 miljoen, en NOS Stories bijna 8 miljoen views op Instagram. De podcast De Campagne Stemming van Vullings en De Rooy werd 1,5 miljoen keer gedownload.

Dit is ook precies waar de publieke omroep voor zou moeten staan. Maar dan niet gekleurd, ook aandacht voor de kleine partijen. 1 net zal volstaan en 2, 3 radio frequenties. Plus een goede online strategie, iets wat nu ontbreekt
Het mag de volgende keer best wat minder. Gelukkig heb ik genoeg steaming diensten om ongestoord tv te kunnen kijken zonder al die politici.
Dat D66 heeft gewonnen mag geen verassing zijn met zoveel airplay op de publieke omroep.
De NPO is zowat het partij en propaganda kanaal van D66.
Vooraf uitsluiten, publieke omroep – Slimste Jetje – tot het eind:
NL is verworden tot een bananenrepubliek met gemanipuleerde verkiezingen.
Hopelijk voor NL houdt de VVD-turk (uh…. ze is opeens Koerd, net als nog een paar van die tv-turken beweren te zijn) haar belofte.
Dan is het binnen nu en een half jaar nieuwe verkiezingen.