Patrick Kicken: Moet je horen wat die gast zelf zit te doen op de radio! (aircheck sessie)

[BLOG] Nou, na 14 jaar columns schrijven over radio (de eerste van mijn hand verscheen in augustus 2008 op toen nog de website radio.nl) is het de hoogste tijd om het heerschap Kicken zelf maar eens op het hakblok te leggen. ‘Wat denkt die gast wel niet, iedereen de maat te nemen terwijl hij zelf het bijltje erbij neer gooit’ (E. de Zwart, 2022). Nou Erik, radiomaken kun je alleen maar als je er voor de volle 100% voor gemotiveerd bent. Al genoeg jocks zitten veel te lang hetzelfde te doen, uit hypotheekoverweging of omdat ze niet zonder de aandacht kunnen. Waardoor de deejaycarrousel maar heel langzaam in beweging komt en er dus bijna geen doorstroomplekken voor nieuw talent zijn. Enfin, wat doet die Kicken zelf tegenwoordig eigenlijk nog op de radio? Is dat nog om aan te horen? Grijp je kans!

Voor de jonge radiomakers die mij eigenlijk alleen kennen van deze stukjes een korte intro: ik begon op vijftienjarige leeftijd met radiomaken, kerst 1989, dankzij mijn broer Henri Kicken, over de grens in België. Vijf jaar later, in 1994, deed ik mee aan een deejay wedstrijd van Club Veronica in Escape in Amsterdam waar ik tweede werd. In de jury zat Stenders, Van Inkel en Daniël Dekker. Een jaar later solliciteerde ik (in plaats van met een bandje met een duur gemaakte CD) bij o.a. Noordzee en de TROS waarna ik in december 1995 op 3FM mocht beginnen. Daar tot 2004 o.a. de Mega Top 50, Cyber Top 50, De Havermoutshow en vier keer per week ’s nachts Kicken Voor Je Kiezen gemaakt. Vanaf 2004 tot 2015 bij het commerciële Radio Veronica weekendshows, de ochtendshow Kicken Wordt Wakker!, avondshow Keihard Kicken, 13-16u en 16-20u gedaan. Toen kreeg ik een bore-out (vond er geen reet meer aan, brandde op), een paar jaar geen radio gemaakt, waarna ik vanaf 2018 weer voorzichtig twee uurtjes op vrijdagavond doe, hobbymatig, om het plezier terug te vinden.

De show die ik nu op vrijdagavond doe bij Wild FM daar ben ik eigenlijk de hele week mee bezig. De ene dag zoek ik de muziek uit (m’n eigen favoriete hiphop, r&b en danceklappertjes), de andere dag monteer ik de boel, dan spreek ik de talks in, bounce de show in wav voor de andere drie stations waar het ook op vrijdagavond uitgezonden wordt, op Curacao, Bonaire en Gran Canaria. In de laatste Veronica jaren werd ik door mijn vaste contract verplicht om bijna 24 uur radio per week te ‘vullen’, dus je kunt je voorstellen dat dit een aangename afwisseling is. Hey, we gingen je toch op het hakblok leggen? Ophouden nu met die zelfbevlekking. Oke oke, rustig maar.

Laat ik me op voorhand even indekken dat ik ook zelf wel terughoor dat je met maar twee uurtjes radio in de week niet het niveau haalt dat je krijgt door dagelijks radio te maken. Het is als een spier die je traint voor een marathon, je zult toch minimaal drie dagen in de week opeenvolgend radio moeten maken om het goede wedstrijdritme te pakken te krijgen. Desalniettemin hoor ik zelf het plezier nog wel een beetje terug in de talks en geniet ik ervan als ik het op vrijdagavond zelf terughoor. Laten we de spreeks (en de playlist, voor de freaks) er eens bij pakken. Commentaar leveren kun je onderaan deze blog bij de comments. Gaan we, met deze aircheck sessie die je hopelijk zelf ook regelmatig doet:

Kicken’s HipHopHits, vrijdag 28 oktober 2022, 18-20u

  1. Robin Thicke, Pharrell & T.I. – Blurred Lines (2013, nummer 1)
  2. Black Eyed Peas – Let’s Get It Started (2004, nummer 11)

Als muzieksamensteller bij 3FM leerde ik al gauw dat je het uur natuurlijk met een GOLD opent, oftewel: een échte hit. Toenmalig hoofd van muziek, nu bij NPO Radio 2 de muziekbaas, Basyl de Groot hamerde er op. De tweede kan dat altijd een wat ‘mindere’ track zijn. De gemiddelde jock begint natuurlijk met ‘Let’s Get It Started’ want dat is grappiger, maar voor de opbouw is dit echt beter. Dan nu de eerste talk:

Positief: Ik praat niet door het einde van een nummer met een staand slot. En ik stel mezelf voor. Zal ik nog wel vaker doen dit uur. Hoor ik in Nederland bijna geen enkele jock doen terwijl dat in Amerika de normaalste zaak van de wereld is. Er zitten altijd wel mensen te luisteren die je niet kennen, dus waarom niet? En wie je wel kent is (hopelijk) blij je weer te horen. Je hoort dat ik er lol en zin in heb. Ik tease vooruit naar een (actueel) item wat eraan komt waarbij ik de luisteraar probeer te betrekken.

Negatief: ik vind deze talk eigenlijk al aan de lange kant. Met muziek eraf een minuut. Gelukkig bouwt ie wel op in spanning en naar een punt toe. Ook het backsellen van Robin Thicke & Pharrell slaat eigenlijk nergens op. Mensen die de plaat gehoord hebben kennen hem al lang en die hem niet gehoord hebben denken ‘ja wat heb ik daar nou aan, heb ik dat nummer gemist’. Gelukkig komen er nu drie tracks, je zult me nooit ‘een om een’ horen.

3. Bomfunk MC’s – Freestyler (2000)
4. DJ Snake, J. Balvin & Tyga – Loco Contigo (2019)
5. Wiz Khalifa, Snoop Dogg, Bruno Mars – Young, Wild & Free (2011)

Positief: het past in deze tijd. Velen zijn bezig met Halloween nu. Leuk om het na deze show ook nog even op m’n TikTok te zetten om het viral te laten gaan. Lengte is prima. (Poging) tot humor is welkom.

Negatief: Je zou kunnen zeggen dat de uitsmijter niet zo heel erg sterk is. Wie van beneden de 40 kent de slogan nog van de Melkunie?

6. Nelly Furtado – Maneater (2006)
7. En Vogue – Free Your Mind
(1992)

Positief: Ik stel mezelf weer voor. We zijn inmiddels een half uur onderweg in de show. De gemiddelde luistertijd van een radioshow is 20 minuten. En een slogan voor een programma met specifieke muziek, waarom niet? ‘Het beste uit 40 jaar hiphop, rap en R&B’. Het zegt meteen wat je zit te doen.

Negatief: ik hoor mezelf ’trek’ zeggen in plaats van ’track’. Ben er normaal gesproken niet zo kapot van, al dat kale ‘gelul’ op veel stations maar in dit geval vind ik het wel kunnen, als overgang van het heftige Free Your Mind naar die rustige track van Jodeci. Een zachte backsell had het wel afgemaakt.

8. Jodeci – Freek’n You (1995)
9. Baha Men – Who Let The Dogs Out (2000)

Positief: Ik vertel wat over mezelf. Dat een ticket naar Curacao niet te betalen is. Er zit een goed hiphopbedje onder, waardoor het tempo hoog blijft.

Negatief: Het bedje is een bekend nummer (Shit on You van D12), waarna het nummer niet komt. Niet slim. Ook behandel ik in deze talk twee onderwerpen, namelijk én die ticketprijs én mijn Telegramkanaal. Beter geweest om het over twee talks te verspreiden (Amerikanen zeggen ‘one thought per break’).

10. Major Lazer – Get Free (2012)
11. Kelly Rowland – Work (2008)

Positief: Ik probeer iets van waarde mee te geven voor de luisteraar. Een kijktip op Videoland, de documentaire over de Zwarte Cross. Je zou kunnen zeggen wat heeft dit met hiphop te maken? Ik benoem de stations waar de show te horen is, waardoor het ‘internationaal’ klinkt.

Negatief: Te lang. Hier en daar een ehh. En ik had wederom deze talk over twee talks moeten verspreiden. Podcastverhaal én videoverhaal. Het gelul dat je mensen wegjaagt bij de radio door ze tips te geven wat nog meer leuk is om te kijken of luisteren is echt ouderwets, dat bepalen mensen zelf wel.

12. The Source & Candi Staton – You Got The Love (2006)
13. Justin Bieber vs Fat Joe – What’s Luv Peaches (mash up) (2021/2002)
14. Ultra Naté – Free (1997)

En dat was het eerste uur. Ik zou het zelf een zeven geven ofzo. Er zat geen interactie in met een luisteraar, waar ik toch altijd wel sterk in ben. Veertien tracks in een uur is wel lekker, kom daar nog maar eens om bij de gemiddelde radioshow. Vijf talks per uur is echt de max. Qua energie en sfeer ben ik tevreden, de muziekmix had beter gekund. Iets te weinig rap en te veel vrouwen. Gaan we voor het tweede uur, waar een sidekick mee praat:

  1. Thicke – When I Get You Alone (2003)
  2. Wayne Wonder & LL Cool J – No Letting Go (2003)

Positief: Je hoort dat sidekick Ron en ik elkaar mogen en naar elkaar luisteren. Hij mag zijn favo liedjes kiezen, wat sympathiek overkomt. En ondanks dat het een ‘crosstalk’ is duurt ie toch maar een minuut!

Negatief: ‘Het is weer vrijdagavond’. Goh dankjewel dat je me daar even aan herinnert. Ja ook ik trap in valkuilen als dit, louter luchtverplaatsen. Ik snap wel waarom ik het doe, ik probeer het vrijdagavondsfeertje meer neer te zetten, maar eigenlijk slaat het nergens op. Niet goed voorbereid.

3. Del Tha Funkee Homo Sapien – Mista Dobalina (1992)
4. Chaka Demus & Pliers – Twist and Shout (1994)
5. DJ Madman – Meisje Zo Lelijk Als De Nacht (1997)

Positief: Ik weet niet waarom maar vind dit zelf de beste talk van de twee uur. Er zit een soort spanning en opgewondenheid in over het nummer dat we gaan draaien, waardoor het aanstekelijk wordt. De energie is goed, het bedje ook.

Negatief: Ik begin deze talk bijna net hetzelfde als de vorige (‘Je bent bij Kicken’s HipHopHits etc.’). Beter om daar in te variëren. Wederom: voorbereiding! Muziekmix ervoor was alleen 90’s, had een 00’s tussen gemoeten.

6. Outkast – Bombs Over Baghdad (2000)
7. Wee Papa Girl Rappers – Wee Rule (1988)

Positief: Ik kondig de track niet af, meteen door. Bedje is goed, houdt de energie hoog.

Negatief: Doe ik het weer, ik begin wéér de talk met dezelfde tekst. Lui gedoe. Tune out factor. De talk met sidekick Ron is eigenlijk ook te inside. Je zou kunnen zeggen dat een sweeper na een talk ook not done is, maar om de energie hoog te houden heb ik deze erin gesleept. En dan ligt ie er ook nog niet nét helemaal lekker in. Talk is sowieso te lang en gaat alle kanten op, van Eminem T-shirts naar Videoland naar Fugees.

8. Fugees – Fu-gee-la (1996)
9. Sean Paul – We Be Burnin’ (2005)

Positief: Op het juiste moment (in de maat) het bedje na Sean Paul, meteen to the point. Deze break blijft bij één onderwerp, namelijk het nummer dat we gaan draaien. Talk is daardoor niet te lang en houdt de aandacht.

Negatief: Ik begin wéér met ‘Je bent bij Kicken’s HipHopHits’. Ik leg niet uit wie ik ben en wie mijn sidekick is.

10. Yukkie B – Wat Nou?! (1997)
11. Mark Morrison – Return of the Mack (1996)

Positief: Leuke woordgrap van de sidekick. Hij maakte hem terwijl het nummer liep, dus ik vroeg hem er on-air naar. Laat hem ook shinen, wat maakt het uit wie de grap maakt.

Negatief: Ik praat in de verleden tijd. ‘Je had nu gekozen voor DJ Kool’. Slecht. Altijd in de tegenwoordige tijd praten, zeker als je oude muziek draait.

12. DJ Kool & Fatman Scoop – Let Me Clear My Throat (mashup) (1997)
13. Destiny’s Child – Lose My Breath (2004)

Al met al geen slecht uurtje. Als je het in zijn geheel beluistert zat de energie hoog en de sfeer goed voor op vrijdagavond. Toch leer ik hier weer veel van om het zo eens onder de loupe te leggen. Zou ik jou ook willen adviseren. Je weet zelf ook wel wat wel en niet goed is, daar heb je geen radiocoach voor nodig. Criticasters zullen zeggen dat ik allebei de uren open met dezelfde artiest, wat ik zelf lollig vind en bewust doe. Ook komt Kelly Rowland solo voor en samen met Destiny’s Child, ook allemaal niet zo erg. De kans dat iemand je hele radioshow hoort, op wat fans na, is nihil.

Ik kan wél de conclusie trekken dat als ik deze show beter had voorbereid op papier, met leuke feitjes over de muziek die ik draai, actuele concertdata enzo dat het zeker beter was geworden. Nu maak ik eigenlijk dezelfde fout als veel andere discjockeys: ik stop de meeste tijd in de overgangen en de muziek, niet in m’n teksten. Waardoor niet alle talks even sterk zijn. Eigenlijk moet een radioshow zó actueel zijn dat hij een of twee dagen later niet meer te herhalen is, dat kan zelfs als je ‘m vantevoren opneemt door je goed in te lezen in de dag of het erop volgende weekend. Nou kom maar op met je commentaar, grijp je kans, even afgezien van of je me nou een lul vindt of niet: wat haal jij hieruit? Wat zou jij anders doen? Ben benieuwd!

Patrick Kicken
hiphophits.nl (eerdere shows)
patrick.fm/khh (de tien talks van deze show los)

Programmaleiders: Hier vijf tips op een Amerikaanse radioblog over een goede airchecksessie met je jock. Overigens heb ik wel eens gehoord dat ze bij Slam! vroeger de jocks onderling elkaars show lieten evalueren, maar of dat nou zo goed is voor de teambuilding, hmm.

Als je de shows helemaal wil horen, inclusief vormgeving, exclusief reclame, dan kan dat hier:

28 Comments

  1. Ik vraag me af wie (Somertijd) van wie (Kicken) het item “op de (graf)steen van” heeft gejat? Maar beter goed gejat dan slecht bedacht!

  2. Patrick, ik ken jouw stemgeluid nog van 3FM en Veronica. Ik hoor je nu en er zit een rauw randje aan. Alsof de vermoeidheid nog steeds aanwezig is in jouw stem.

      • Opvallend: Die vreselijke Gooische ‘airrrr’ uit de 3FM periode is gelukkig verdwenen!

        Maar met betrekking tot jouw vermoeidheid: Waarom dan toch radio blijven maken? Als radio nerd vind ik het wel erg jammer dat je qua stemgeluid zo kan veranderen.

        Denk nou eens echt goed om jouw gezondheid! Het lijkt wel alsof jij altijd te precies en te goed wil zijn en wil doen.

        Maar ik hoor juist iemand die nog lang niet over zijn burn out heen is.

        Heb ik ook meegemaakt, hoor. Ik ging ook maar door na die burn out.

        Maar wat je nu doet is / voelt voor mij niet echt. Het is eerder vluchtgedrag, want je kan en mag van jezelf niet stilzitten.

        Ik ben geen psycholoog en wil het ook niet zijn.

        Maar ik zie wel dat jij net als ik te snel wil en denkt met hobbywerk dat het dan wat makkelijker gaat of god zit. FOUT!

        Die vermoeidheid blijf je houden en blijf ik horen. Het heeft helemaal niets te maken met de ene dag beter in jouw vel zitten dan de andere dag. Wie jou dat wijs heeft gemaakt, is zelf ook niet…ehhh wijs (makkelijk inkoppertje!).

        Maar de dag dat jij weer die oude vertrouwde Gooische ‘aaiiiirrrrrr’ uitspreekt net zoals op 3FM, dat zal dan 2 reacties bij mij opleveren:

        1) ‘Godver…weer die vreselijke kut stem / dialect’ en
        2) ‘He, eindelijk, lekker vertrouwd, Kicken zit weer echt lekker in zijn lijf. Dit is die enige echte Kicken, oke wel met zijn irritante, maar wel fris klinkende Gooische ‘aaiirrrrrr’!!😉👍

        • He die Jan, thanks! Check even wat eerdere shows, er zit echt wel verschil in bij mij. En probeer eens een podcast, daarin lul ik niet over een beat heen en hoef ik dus ook minder aan te zetten. GRRRRRRoetjesssss 😉

      • Is dit niet gewoon een beetje distortion icm high shelving op de stem? Dus een audio-technisch dingetje en geen vermoeisheid 😁

  3. Prima hoor, zo’n muziekuurtje zonder enige franje en kennelijk ook zonder enige interactie met de luisteraars daar op Wild Fm, de zender voor de wat rijpere jonge vrouw in de regio groot Amsterdam en Flevoland – en t zou allemaal live moeten zijn. Zou t? Maarre … dus. Ik heb t n paar keer n stuk gehoord, verdwaald op vrijdag met mn transistor … Geen echte mening verder. Oordeel zelf …

    Maar wat anders, onlangs is mn transistorradiootje buiten gestolen en ik heb nu n eenvoudig mobiele DAB+ radio gekocht, met antenne natuurlijk en je kan kiezen tussen FM of digitaal DAB+. Handig voor in de keuken en voor buiten, of waar je ook bent en nu kan ik oa ook mobiel Radio 5 luisteren, of Radio 2 Soul & Jazz … Kook ik lekker op.

    Vannacht gaat de Wintertijd in en mogen jullie n uurtje langer uitslapen, ik ben altijd al matineus. Maar ik heb nu door n rare knophandeling 538 op staan en zo Wessel van Diepen, dan Armim van Buren en later, ook nog ’s nachts vanwege de Wintertijd Martin Garrix, jonge dj uit 020 en net weer uitgeroepen tot beste dj ter wereld. Natuurlijk geen dj als al die Hilversumse circusartiesten, maar n muziek-dj met van die dance- en trance-tracks. Best leuk zo op de zaterdagavond … Ik laat m aanstaan en zie wel verder.

    Ik hoor nog al die cynische geluiden van vijf en tien jaar en nog wel korter en langer geleden van toen al heel ouwe, zure mannen die niet geloofden in DAB, ging nooit lukken. Podcasts? Wordt ook niks. Wat n ongelukkige levens allemaal en ik noem geen namen dus ook niet die van die radiobaas die zo dol is op radio met alleen maar vogel- of brandinggeluiden van de zee. Z’n voornaam begint met n R, zn achternaam met n P. Meer zeg ik niet. 😉

    T is anders gelopen en over vijf jaar heeft iedereen DAB, nu al overal in de auto. Maar hoe en wat en met wat voor equipment luisteren jullie radio? Ik kan t ook perfect via internet over mn stereo-installatie horen, dus niet via die inferieure speakertjes van n tv … En jij?

    En hoeveel kost zo’n DAB+ radiootje dan, Ruud? Ik betaalde nog geen 40 euro, geen batterijen en na opladen 8 uur mobiel te gebruiken. Tel uit je winst. Ik vind hartstikke leuk en nu Wessel van Diepen, 538, weer s wat anders dan pop, klassiek, jazz en hip hop, Radio 2 saai, of Radio 5 nog saaier … En Radio Veronica? Andere keer … Morgennacht laatste keer Lisanne. I’ll be there. U2?

    Shalom en may the Force be with You.

  4. Interessant om te lezen wat er allemaal in je hoofd omgaat als je eigen shows terug luistert. Je bent zeer kritisch op jezelf. Mooi als je continu perfecte shows kan afleveren, maar kan je er ook mee leven als je een paar weken een 6-show maakt?

    Ik begrijp de basishouding in je columns nu beter. Weet dat niet iedereen zo kritisch is op zichzelf. En dat ook niet iedereen naar jouw niveau van perfectie zal streven, zelfs als dat soms voor een show wel goed kan zijn.

    • He Jeffrey, thanks voor je mooie commentaar! Inderdaad, ik ben een perfectionist. Ben de eerste die altijd roept dat een radioshow geen proefwerk is waar je een tien voor moet halen. MAAR de wetenschap achter radio is zó interessant, je kunt echt met zo’n aircheck sessie dingen eruit halen die er ingeslopen zijn. Ik weet nu al dat als ik de volgende keer de talks doe het beter gaat worden.

      Het jammere is dat veel jocks bij landelijke zenders het wel prima vinden wat ze zitten te doen, willen simpelweg niet veranderen of beter worden. Daarom is er ook zoveel middelmaat te horen.

      Op het moment dat je zo’n aircheck sessie goed doet, al dan niet met een sparring partner erbij, krijg je ook meer zelfvertrouwen en dat heb je weer nodig om nieuwe dingen te proberen. Kortom: dit helpt je echt!

  5. Ik ben Kevin en een 18-jarige zolderkamer radiomaker, gelukkig nu begonnen met de studie journalistiek.

    Wat me opvalt is dat veel spreeks best wel op elkaar lijken in woordkeuze en onderwerpen. Kies je daar bewust voor, bijvoorbeeld omdat een gemiddelde luisteraar maar 20 minuten luistert of heeft dat te maken met dat je gericht wil blijven op specifieke items rondom de muziek die je draait, zodat het niet alle kanten op gaat? Ik kan genoeg redenen bedenken, maar ik ben benieuwd wat hierachter zit. Verder vond ik de energie van je sidekick niet heel hoog zitten voor een vrijdagavondshow. Moet een sidekick in dit geval contrasteren met jouw enthousiasme?

    • Goede gerichte vragen Kevin! Uw recente studie journalistiek begint al vruchten af te werpen.Chapeau!

      Ben benieuwd naar PK’s answer 😉

    • Hoi Kevin, thanks voor je leuke vragen. Je hebt helemaal gelijk dat de spreeks in tekst veel op elkaar lijken, het is inderdaad routinewerk. Als ik er meer voorbereiding in zou stoppen zou het veel origineler zijn. Toch mag het ook wel een beetje dezelfde lijn hebben. Dat Ron de sidekick totaal anders klinkt vind ik juist van toegevoegde waarde, je hoort al veel te veel stemmen tegelijk hoog in de energie zitten, waardoor het een grote kakafonie wordt van mensen die hetzelfde klinken.

  6. Dank je wel Patrick,
    Weer een reden om nooit meer de radio aan te zetten. Ik geniet sinds jaar en dag van verschillende de Spotify playlists.

  7. Ik vraag me af waarom je zo specifiek kiest voor hiphop en R&B hits? Waarom zo’n specifieke doelgroep? Heeft dat met de stations waar dit wordt uitgebracht te maken?

    • Nou dat kan ik je vertellen Michiel. Ik moest bij Veronica twaalf jaar lang enthousiast doen over dezelfde zes platen 😉 Ik kan echt niks meer verdragen met een gitaar erin. Dit is de muziek waar ik zelf mee opgegroeid ben en ik dus hopelijk vanuit passie enthousiast over kan zijn. Het is/was een medicijn om weer een beetje energiek en bevlogen genoeg te kunnen raken om een radioshow te doen.

  8. “Vijf jaar later, in 1994, deed ik mee aan een deejay wedstrijd van Club Veronica in Escape in Amsterdam waar ik tweede werd.”

    De vraag is dan: wie was de winnaar, en wat is er van deze persoon terecht gekomen?

  9. Hi Patrick,

    Hier Erwin. Ik (50 jaar) luister al ongeveer m’n hele leven radio en kan een echte radio freak genoemd worden. Eigenlijk zelf nooit iets meegedaan maar qua luisteren een professioneel en volg heel veel qua programmering, nieuwe jocks etc.
    Zo ken ik ook vele programma’s van jouw van vroeger.
    Heb jou altijd beetje in de hoek Rob van Someren en Eddy Keur zitten qua humor en talks. Wel leuk om naar te luisteren!

    Ik kijk altijd uit naar jouw stukje op Spreekbuis en lees ze graag en ben het ook vaak met je eens.

    Maar toen ik deze zag dacht ik ahhh neeeee. Dit is bijna zelfbevlekking. Maar goed heb alles gelezen en gehoord en vind het fair om beide uren helemaal te luisteren en zal eens afstemmen op je op vrijdag!
    Nogmaals dacht echt nee joh niet doen zeggen wat je goed doet maar aan einde van jouw stukje is de conclusie dat je toch ook wel heel kritisch en eerlijk bent ook naar jezelf. Dat waardeer dan wel weer.

    Ga door met deze stukjes en zal eens live naar je luisteren.
    En als je nog een extra side kick nodig hebt dan houdt een heel ervaren radio luisteraar zich aanbevolen.

    Groet,
    E

  10. Dit programma is toch vooraf opgenomen? Dan voel ik me als luisteraar wel een beetje in de zeik genomen door de vraag om te reageren op onderwerpen. Stuur je iets in over die grafsteen, komt dat toch nooit in de uitzending want het is niet live.
    Verder is veel ook een kwestie van smaak. Zelf vind ik het namelijk wel leuk als een programma begint met ‘Lets get it started’. Net zoals je ‘Friday, I’m in love’ niet op een andere dag dan vrijdag draait in mijn optiek.
    Wel mooi dat je zo kritisch naar jezelf kunt kijken. Overdrijf het echter niet. Mij was het bijvoorbeeld niet opgevallen dat je steeds met hetzelfde zinnetje de talk begon.
    Overigens ben ik een radioluisteraar die luistert voor de dj’s, niet voor de muziek. Een leuke plaat tussendoor is een fijne bonus, maar laten we eerlijk wezen: de meeste muziek die gedraaid wordt zou je thuis toch niet snel opzetten. Dus wat mij betreft mag er gerust meer gekletst worden op de radio.

    Conclusie: PK heeft het nog steeds in zich. Het radiovirus is net herpes: je komt er nooit meer vanaf.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*