Online omzet Ster daalt met 77%, maar totale omzet stijgt

In het eerste halfjaar van 2021 is de tv-omzet van Ster flink gestegen ten opzichte van voorgaande jaren. De omzet is 43% hoger dan in de eerste helft van 2020 toen Ster moest inleveren vanwege de afnemende reclame-uitgaven door de coronacrisis. De omzet is daarnaast 7% hoger dan de tv-omzet in de eerste helft van 2019.

Televisie, radio en online zijn in de eerste helft van 2021 samen goed voor 97,2 miljoen euro omzet. Dit is 36% hoger dan in 2020 en ook hoger dan de halfjaarcijfers van 2019, toen de teller in juli op 96,75 miljoen euro stond.

Frank Volmer, algemeen directeur van Ster: ‘Het is mooi om te zien dat de grote (sport)evenementen die vorig jaar zijn afgelast, dit jaar wel doorgang hebben kunnen vinden – al dan niet in aangepaste vorm. We hebben een Eurovisie Songfestival gezien in Rotterdam, Oranje weer kunnen zien spelen in de ArenA en kijken uit naar de Olympische Spelen in TokioDeze events brengen kansen voor merken om via Ster het grote publiek te bereiken.

De online kanalen van de publieke omroep zijn sinds de start van 2021 beschikbaar voor partijen van algemeen nut. Ondanks deze online beperkingen heeft Ster de ruimte die beschikbaar is, goed verkocht. Er is veel interesse in het online aanbod bij maatschappelijke organisaties. De beperkingen hebben vanzelfsprekend wel effect op de online omzet, die met 77% is gedaald ten opzichte van het eerste halfjaar van 2020.
 
In 2020 was er nog sprake van een stijging van de online omzet, toen de banners en online video’s op alle online kanalen van de NPO goed waren voor zo’n 3 miljoen euro, een stijging van 37% in vergelijking met 2019.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*