Onderzoek: ‘RTL hard aan vernieuwing toe’

Uit onderzoek door HDC Media onder hun lezers blijkt dat 88% van de respondenten aangeeft dat RTL4 hard aan vernieuwing toe is.

“Al jaren dezelfde programma’s met telkens dezelfde koppen als presentatieteam. Geer, Goor, Wendy, noem maar op”, aldus een respondent.

Naar aanleiding van een kritisch artikel van AD-columniste Angela de Jong is de laatste dagen de kritiek aangewakkerd over de programnering van RTL. Diverse mediaspecialisten, waaronder Bert van der Veer en Marianne Zwagerman, gaven hun mening over de huidige stand van zaken bij deze zender.

RTL Nederland heeft gisteren met een statement op alle mediacommotie gereageerd: “Het nieuwe televisieseizoen is krap vier weken bezig. Ondanks dat iedereen ons graag tot uitspraken verleidt, is het echt te kort dag om de balans op te maken en conclusies te trekken. Iedereen heeft recht op zijn mening en is vrij om die te uiten. Wij gaan echter niet op elk individueel standpunt reageren. Wel willen we de feiten op een rij zetten: RTL 4 doet het tot nu toe met 18,4 procent marktaandeel (in 2016 17,5 procent) beter dan vorig jaar in de voor ons relevante commerciële doelgroep van 20-49 jaar. De zendergroep staat in z’n totaliteit op 31,4 procent (in 2016 33 procent). Naast de resultaten op de zender kijken we tevreden naar de groei die we realiseren op Videoland en RTL MCN.”

Onderzoek is verricht onder 329 dagbladlezers van HDC Media.

Bron onderzoek: Gooi en Eemlander

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*