Onderzoek: Digital audio groeit met 79 procent

Het onderzoeksrapport Online Ad Spend Study 2021, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA , laat een sterke opmars zien van andere traditionele media die zijn gedigitaliseerd. Zo is ook in 2021 digital audio met maar liefst 79 procent gegroeid.

Een deel van deze groei kan worden toegeschreven aan de groeiende populariteit van podcasts en de verschuiving van traditionele naar digitale radio. Deze verschuiving komt volgens de onderzoekers met name doordat digitale audio populair is onder de doelgroep (20-49 jaar) en door de verschillende targetingmogelijkheden waardoor adverteerders heel gericht deze belangrijke doelgroep kunnen bereiken.


ONLINE RADIO AWARDS 2022

Het publiek kan weer stemmen op hun favoriete online radiostation, presentator en podcast voor de Online Radio Awards 2022. De prijzen voor de beste online radio- en podcastmakers van Nederland worden donderdag 19 mei 2022 uitgereikt tijdens de Online Radio Day vanuit het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in Mediastad Hilversum. Kijk voor meer informatie op onlineradioawards.nl

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*