NRC Media neemt radiozender Sublime over

NRC Media heeft alle activiteiten van SUBLIME World BV overgenomen. Behalve een landelijke FM-radiozender heeft SUBLIME ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat niet alleen radioprogramma’s maar ook podcasts produceert  

“Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio”, licht CEO Dominic Stas toe. “We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio. Inmiddels luisteren al miljoenen Nederlanders naar podcasts en verwachten we dat dit boeiende medium alleen nog maar aan belangstelling zal winnen. Daarom willen we onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren. Met de overname van SUBLIME zetten we deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie in huis halen. Daarbij blijft SUBLIME als zelfstandig bedrijf opereren”. 

De FM-radiozender SUBLIME heeft gemiddeld zo’n 350.000 unieke luisteraars per week, een gemiddelde luistertijd van 3 uur en is te beluisteren via FM, DAB+, mobile en online. NRC kent een hoge selectiviteit in de AB1-doelgroep. SUBLIME heeft in het verleden ook al de potentie getoond om binnen die doelgroep een stevige voetafdruk te hebben.

Madelon Fortuin, Commercieel Directeur NRC Media: “Met de acquisitie van SUBLIME mikken we in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van onze propositie en kunnen we de branded podcasts, waar steeds meer vraag naar is, zelf gaan produceren en nog beter distribueren. Daarmee kunnen we de adverteerder nog beter bedienen en meer waarde bieden als het gaat om het effectief overbrengen van een commerciële boodschap aan de AB1-doelgroep, of dat nu via print is, online of audio”.    

Sebastiaan van Rijnsoever, Algemeen Directeur SUBLIME: “Ik ben er enorm trots op dat SUBLIME onderdeel wordt van een krachtig mediabedrijf als NRC Media. De ondernemende cultuur, informele manier van samenwerken en sterke focus op kwaliteit en inhoud die wij ervaren bij NRC, voelt voor ons als een warm bad. Voor SUBLIME biedt deze overname een platform voor verdere groei, vooral in bereik en impact. Wij zijn enorm gepassioneerd over de kracht van audio in al zijn vormen, voor luisteraars en adverteerders. De overname biedt een uitgelezen kans om deze in synergie met NRC verder uit te bouwen.”  

1 Comment

  1. Dit doet me denken aan de overname in 2006 door PCM Uitgevers van Arrow… Dat was toen niet zo’n gelukkige stap, want in 2007 stapten ze er weer uit. Journalistiek naar een muziekstation brengen lijkt me moeilijk.

1 Trackback / Pingback

  1. Dominic Stas (NRC): “We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio" - Spreekbuis.nl

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*