NPO lanceert verkiezingsplatform voor jongeren

NPO 3, 3FM en FunX slaan in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing de handen ineen om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk jongeren gaan stemmen op 17 maart. Samen lanceren de zenders een nieuw platform (npo3.nl/verkiezingen) waar alle relevante informatie wordt gebundeld, zoals speciale radio- en tv-uitzendingen, YouTube-filmpjes, podcasts en artikelen.

Met de website en de hashtag #zetjestemnietopmute gaan NPO 3, FunX en 3FM gezamenlijk jongeren activeren, informeren en mobiliseren. Bedoeld voor iedereen tussen de 18 en 24 jaar oud met welke achtergrond dan ook, praktisch of theoretisch opgeleid, links of rechts, activistisch of op de bank hangend.

2 Comments

  1. De website bekeken. Ik mis wel de vraag aan de jongeren: De kroonprinses krijgt in 4 jaar 6 miljoen. Als jij gaat studeren krijg jij een schuld van 4×15000=60000 euro. Vindt jij als jongere dat eerlijk?
    Benieuwd wat het antwoord van de jongeren zal zijn.

    Vive la Republique

  2. Weer mosterd naar de maaltijd van de NPO.
    Een algemeen jongerenplatform had er allang moeten zijn.
    Niet alleen over politiek maar gewoon met alles wat jongeren bezig houd.
    Met radio, tv, online content, series, social media en samenwerking met andere online, on-demand en social diensten die jongeren gebruiken. Dit alles i.p.v. 3FM en NPO3. Moeten die laatste 2 dan weg? Nee, die moeten alleen niet gericht zijn op jongeren. 3FM (met nieuwe naam) een algemene zender met pop/rock en alternatieve muziek op de plek van Radio 5. Die laatste op de huidige plek van 3FM. NPO3 veranderen in een extra zender in dienst van NPO1, NPO2 en NPO Start/Plus. NPO3 moet deze zenders en het on-demand platform aanvullen zonder voor een specifieke doelgroep te zijn. Stoppen met NPO1 Extra en NPO2 Extra.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*