partnerbijdrage

3Doc: The Police – Can’t stand losing you

Ze begonnen in 1977 als punkband, maar ze hadden daarbij een geheim wapen: ze konden écht een instrument bespelen. Dat leidde ertoe dat de legendarische Engelse band The Police uiteindelijk wereldberoemd werd, met meer dan vijftig miljoen verkochte platen. De opkomst en neergang is nu te zien in The Police – Can’t stand losing you, zaterdag 18 april om 22.35 uur op NPO3.

[lees verder]

Blog

Column Bert van der Veer: ‘De Opkomst’

Maar goed dat Cojones er niet meer is. Cojones is het satirisch programma van de VARA waarin ook steeds een gast aanschuift bij drie gediplomeerde grapjassen. Die gast komt op, wat niet zo ingewikkeld is, maar dan barst Thomas van Luyn los in een welkomstlied, altijd een beetje aan de lange kant en nogal gênant voor de gast die niet weet waar of hoe te kijken.

[lees verder]

Topic

RTL liet de bal rollen

Veel commerciële zenders hebben in het verleden grote moeite gehad om bereik bij het grote publiek te krijgen. Veel kabelexploitanten wilden vaak niet direct meewerken, waardoor sommige zenders voor de Nederlandse kijker onbekend bleven. Deze zenders misten door het beperkte bereik ook nog eens veel reclame inkomsten.

[lees verder]

Nieuws

Jeroen Overbeek (NOS) in ‘Show me the news’

Tot aanstaande zondag is er in Museum Hilversum de expositie ‘Show me the news’ te bezoeken. Deze expositie gaat geheel over het nieuws en de kracht van het beeld, met een overzicht van de vormgeving van het NOS Journaal en RTL Nieuws. NOS Nieuws- Nieuwsuur presentator Jeroen Overbeek sluit dit weekend de expositie af met het thema ‘What’s in it for u thuis?’

[lees verder]

partnerbijdrage

André van Duin in OPIUM

Aanstaande donderdagavond praat AVROTROS-presentator Cornald Maas in OPIUM met André van Duin die zijn eerste toneelrol speelt in de voorstelling The Sunshine Boys. Samen met acteur Kees Hulst vormt hij een komisch duo dat na jaren ruzie nog één keer wil optreden. Van Duin, Hulst en actrice Olga Zuiderhoek zijn bij OPIUM te gast.

[lees verder]

Nieuws

VR maakt van commercial een virtuele testrit

Virtual Reality zal komende jaren diverse sectoren ingrijpend gaan veranderen. Naast gaming, films en online porno zijn er ook steeds meer adverteerders die met VR durven te experimenteren. De merken trachten hiermee de brandexperience op een hoger niveau te tillen. Vooral automerken zijn reeds enkele maanden actief. Chervrolet geeft aan dat ze met hun Oculus Rift campagne de beste virtuele testrit bieden. 

[lees verder]