Documentairemakers maken ‘propaganda’ voor Europa
Drie Nederlandse documentairemakers proberen met nieuwe technologie zoveel mogelijk Europeanen nieuwe propaganda over Europa te laten maken.
Drie Nederlandse documentairemakers proberen met nieuwe technologie zoveel mogelijk Europeanen nieuwe propaganda over Europa te laten maken.
RTL en Triade Media breiden het portfolio uit met de verkoop van de reclamezendtijd van drie internationale televisiezenders: AMC, Food Network en Fine Living. Per 1 januari 2017 is het mogelijk om op AMC Nederlandse TV-campagnes in te kopen. In de loop van het eerste kwartaal van 2017 zullen de zenders Food Network en Fine Living worden opengesteld voor advertising.
Van 14 januari t/m 22 maart 2015 vond er in de mediastad Hilversum de tentoonstelling plaats onder de naam Show me the News. In het gebouw van Museum Hilversum werd er een overzicht gegeven over het nieuws en de kracht van het beeld. Ook werden er video compilaties vertoond met de vormgeving van het NOS Journaal en RTL Nieuws door de jaren heen..
Twaalf jaar na zijn tv-afscheid komt morgen de Loeki-glossy uit. Producent Geesink studios wil in de toekomst Nederlands bekendste leeuw weer op televisie hebben. Er is daarom een nieuwe clip gemaakt, waarin goed is te zien dat Loeki met zijn tijd is meegegaan.
De extreemrechtse politieke partij CD verloor tijdens de Tweede Kamerverkiezingen van 1998 haar zetels. De ondergang van Hans Janmaat liep paralel met de opkomst van de flamboyante Pim Fortuyn. Het brutale VPRO-programma WASKRACHT! gaf de beruchte politicus nog eenmaal media-aandacht met een ‘Pim Fortuyn make-over’.
Naar aanleiding van de uitspraak van Shula Rijxman dat omroepen meer rekening moeten houden met de boze burger, schrijft Ton-Jan Meeus vandaag in zijn NRC-column dat de publieke omroep juist niet deze ‘onspectaculaire woede’ op tv te brengen.
Uit onderzoek blijkt dat Virtual Reality-content veel langer blijft hangen dan lineaire content. Samsung is één de grootste spelers op gebied van VR-aparatuur, maar ook content. Om de virtual reality mogelijkheden extra onder de aandacht te brengen heeft het bedrijf door reclamebureau Cheil Amsterdam een commercial laten maken met de titel: ‘The world is 360. Live 360’.
NPO-Shula Rijxman gaf aan dat de Publieke Omroep van de winst van Donald Trump moet leren en meer ruimte moet bieden aan het kritische geluid van gewone burgers. ‘Ik geef mijn bek ook maar een slinger’ Rijxman. De columnist gelooft echter niet dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren.
Talent of the Future opent deuren voor nieuw tv-talent
NPO-baas Shula Rijxman heeft zich deze week haar zorgen geuit of de publieke omroepen wel voldoende alle geluiden en visies in de samenleving laten horen. Marianne Zwagerman geeft in haar BNR-column aan dat volgens haar nu de ‘boze burger’ volop aandacht gaat krijgen.
Copyright © 2019 Spreekbuis