Blog Jan Slagter: ‘Fijne overval’
Onlangs werd ik compleet overvallen door Quinty Trustfull, die met een cameraploeg mijn MAX-kantoor kwam binnengestormd.
Onlangs werd ik compleet overvallen door Quinty Trustfull, die met een cameraploeg mijn MAX-kantoor kwam binnengestormd.
Gekielhaald worden, een lange mars lopen in een loodzware militaire uitrusting en het trotseren van een heuse paardencharge; geschiedenisliefhebbers Jort Kelder en Pieter Jan Hagens hebben het in hun nieuwe tv-programma TEN STRIJDE! allemaal over voor hun ontdekkingstocht naar de verhalen achter historische Nederlandse veld- en zeeslagen. Met humor, nieuwsgierigheid en liefde voor geschiedenis kruipen de mannen in de huid van strijders van toen op zoek naar de verhalen achter oude legendes. Het duo brengt met spectaculaire experimenten en interessante analyses geschiedenis tot leven. TEN STRIJDE! is vanaf vrijdag 24 februari wekelijks om 21.05 uur te zien bij AVROTROS op NPO 1.
De salarissen van presentatoren van de publieke omroep worden aan banden gelegd. In een nieuw wetsvoorstel zullen zij in de toekomst niet meer mogen verdienen dan een minister.
Beeld en Geluid in Hilversum is in de prijzen gevallen tijdens het jaarlijkse Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij. Het instituut kan dit jaar 414.288 euro tegemoet zien uit de loterijopbrengsten.
Sjors Fröhlich, hoofdredacteur van BNR dat volop investeert in podcasts. Sinds oktober maakt BNR eigen podcasts en in maart gaat hun Expertnetwerk van start, waarbij BNR podcasts van deskundigen cureert, faciliteert en distribueert. Contentstrateeg Gonnie Spijkstra vroeg Fröhlich naar de missie van BNR en de keuzes die zij maken als het gaat om verhalen, vorm en distributie.
Jan-Willem van Engelen (41) is vanaf 1 april aanstaande de zendermanager van NPO Radio 2 en NPO Radio 5. Hij neemt deze functie over van Jurre Bosman, die sinds november vorig jaar directeur Radio van de NPO is. Als eindverantwoordelijke van NPO Radio 2 en NPO Radio 5 krijgt Van Engelen de taak om de nieuwe positionering van beide zenders verder vorm te geven.
Frank Volmer (directeur Ster) onlangs in de Adformatie: “Er staat een behoorlijk geoliede machine als het gaat om lineaire televisie en radio, maar digitaal valt er nog veel terrein te winnen”.
Ga jij ons daarbij helpen?
Het is in deze campagne hun enige één-op-één-debat. Lijnrecht staan ze tegenover elkaar: de premier en zijn grootste politieke uitdager.
Er wordt steeds meer online video geconsumeerd. De populaire vakblog MarketingFacts start daarom met een nieuwe online video-site. Bram Koster: ‘We zien dat het gebruik van video in marketing sterk toeneemt. Met Marketingfacts.tv verzamelen we de meest interessante, informatieve en inspirerende video’s voor iedereen met een interesse in marketing, technologie en design. Daarbij kan het gaan om commercials, merkfilms, presentaties, interviews en meer.’ Terwijl het huidige marketingblog vooral bezoekers overdag weet te trekken, willen zij met Marketingfacts.tv juist s’avonds en in het weekend laten consumeren.
,Veel ontstaat uit noodzaak”, constateert Andries Kooijman terloops. Zo begon hij ook met zijn TVCollege. Hij zag dat technische dingen in de praktijk niet klopten, of hoe mensen bij audities werden afgebrand zonder dat ze een faire kans kregen zichzelf te laten zien. ‘Geef mensen liever voorkennis’, vond Kooijman.
Copyright © 2019 Spreekbuis