Amazon koopt rechten Premier League
Bloomberg meldt dat Amazon de rechten heeft gekocht van twee volledige speelrondes van de Engelse Premier League. Het betreffen 20 voetbalwedstrijden in totaal.
Bloomberg meldt dat Amazon de rechten heeft gekocht van twee volledige speelrondes van de Engelse Premier League. Het betreffen 20 voetbalwedstrijden in totaal.
Stichting KijkOnderzoek (SKO) heeft nieuwe cijfers gepubliceerd. Het kijken naar live TV daalde naar 151 minuten (-9,0% ten opzichte van 2017). Kijken middels VOD steeg juist met 14 minuten (+27%) in een jaar, maar heeft met 9,6% nog steeds een beperkt aandeel in de gehele kijktijd.
NPO-baas Shula Rijxman hamert al jaren op het feit dat ze meer vrouwen bij de publieke omroep wil. Tot op heden lijkt haar strijd voor meer verscheidenheid te mislukken. Niet alleen in het NPO-bestuur en -directie is het aantal vrouwen flink in de minderheid, maar ook bij de radiostations is het aandeel van presentatrices gemiddeld net iets meer dan een kwart.
Facebook wil over een paar maanden starten met eigen nieuwsprogramma’s. Amerikaanse zenders CNN, Fox News en het Spaantalige Univision zullen de programma’s produceren.
Gisteren werd in het Haagse Mauritshuis de NPO-rapportage Maatschappelijke waarde gepresenteerd. In rapportage laten NPO en omroepen zien wat hun maatschappelijke waarde is voor Nederland.
Nieuwssite Bloomberg meldt dat omroepen hun oude rivaliteiten verzetten om gezamenlijk tegen internationale concurrentie zoals Netflix, Youtube en Amazon te strijden.
Vandaag is middels een rouwadvertentie bekend gemaakt dat Maria Schopman op 75-jarige leeftijd is overleden.
De ‘UEFA Europa League’ blijft tot en met 2021 te zien bij RTL 7 en via zijn online platformen. Het gaat om de uitzendrechten van zowel 25 live wedstrijden als de samenvattingen van alle overige ‘EUFA Europa League’ wedstrijden.
Ter gelegenheid van Hilversum 100 jaar Mediastad schreef de nieuwe stadsdichter van Hilversum, Mieke van Zonneveld, een speciaal gedicht.
Spreekbuis-mediajournalist Peter Schavemaker interviewde Hans Bourlon, CEO van Studio 100, zeer uitgebreid over de wereldwijde ambities en successen van het Vlaamse mediabedrijf achter K3, Kabouter Plop, Samson & Gert, Maya de Bij, Wickie de Viking. Ook de persoonlijke en openhartige columns die Hans Bourlon schreef in de Belgische krant De Tijd komen ter sprake, deze zijn gebundeld in het boek De Blik van Bourlon.
Copyright © 2019 Spreekbuis