NEP: ‘Vraag naar IT-specialisten in mediasector nog niet eerder zo groot’

NEP  wil meer aandacht voor IT’ers binnen media- en broadcastwereld.

Volgens NEP is was de vraag naar IT-specialisten nog niet eerder zo groot. Door de enorme digitalisering worden televisieprogramma’s nog nauwelijks gemaakt zonder de tussenkomst van mediatechnologiespecialisten. Toch is het aanbod in dit specialisme nog niet in grote getale voorhanden. NEP The Netherlands, wereldmarktleider in facilitaire en technische dienstverlening in de televisie- en de live evenementenindustrie, wil om die reden meer aandacht voor IT’ers binnen de media- en broadcastwereld genereren. Daarom startte zij begin dit jaar, in samenwerking met MBO College Hilversum, de opleiding Mediatechnologie, werft zij continu nieuwe collega’s en houdt zij zaterdag 2 juli wederom een ‘speeddate’.

De Nederlandse media-industrie behoort tot één van de meest vooruitstrevende ter wereld. Met diverse opleidings- en wervingsprogramma’s wil NEP The Netherlands (aanstormend) talent opleiden en verder professionaliseren – om vast te houden of de wereld in te sturen. Daarmee verwacht NEP de gehele media-industrie een boost te geven en op hoog niveau te blijven opereren. Dankzij diverse samenwerkingsverbanden, ook tussen partijen op het Media Park, kan NEP jaarlijks zo’n 60 stagiaires scholen, waarvan bijna de helft in dienst komt. Om nieuwe collega’s op korte termijn te werven, organiseert NEP op zaterdag 2 juli een Speeddate-dag op het Media Park in Hilversum. Tijdens de speeddate ligt de nadruk op een aantal Broadcast IT-gerelateerde vacatures. De kandidaten krijgen een rondleiding over de verschillende afdelingen en mogelijk direct een dienstverband aangeboden.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*