NEP en MediaMonks zetten wereldwijd nieuwe standaard voor virtual events met nieuwe samenwerking

Mediatechnologiebedrijf NEP en creatief digitaal productiebedrijf MediaMonks bundelen hun krachten en gaan als productiepartners virtuele en interactieve oplossingen voor grote wereldwijde evenementen ontwikkelen. De twee wereldspelers uit Hilversum gebruiken hun jarenlange ervaring op het gebied van broadcast en live event technologie, content distributie en hun expertise in de creatie van immersive user experiences om de grootste en meest innovatieve virtuele events mogelijk te maken. 

Hiermee spelen NEP en MediaMonks in op de groeiende vraag  van organisaties naar virtuele events in deze tijd waarin fysieke samenkomsten zoals congressen en andere evenementen niet mogelijk zijn. Het nieuwe platform biedt de mogelijkheid voor de organisatoren om technisch en visueel een hoogstaand virtueel evenement neer te zetten en hiermee te voldoen aan de hoogste verwachtingen van online bezoekers over de hele wereld.

Een hybride, flexibele en hoogstaande oplossing

De samenwerking omvat de conceptontwikkeling, content creatie, registratie en distributie van een virtueel event, en kan dus van begin tot eind door beide partijen gefaciliteerd worden. Met gebruik van het platform kan de samenstelling van mogelijkheden worden aangepast voor ieder soort evenement: van grote festivals en entertainment shows, tot aan congressen en andere business events. Het platform is multi-inzetbaar en er kan voor ieder evenement een nieuwe omgeving en een unieke bezoekerservaring worden gecreëerd – waarbij storytelling, interactie en technische expertise in de uitvoering centraal staan.

Storytelling & technische backbone

Ralf van Vegten, Managing Director van NEP, legt uit: “De markt is abrupt verandert omdat fysieke events in hun huidige vorm niet meer kunnen plaatsvinden. Daardoor is de vraag naar virtuele mogelijkheden toegenomen en doen nieuwe kansen zich voor in de vertaalslag van traditionele naar virtuele events. We zijn daarom heel blij met MediaMonks als partner omdat zij als creatief digitaal productiebedrijf heel goed zijn in het design en het creëren van virtual user experiences, die een virtual event tot leven wekken en participatie en interactie met het publiek naar een hoger niveau tillen. 

Waar MediaMonks zich kan richten op storytelling en de optimale beleving van een virtual event, kan NEP samen met zusterbedrijf Faber en onze productiepartners de studio’s, registraties, streaming en technische backbone verzorgen. De combinatie van creatieve mensen en technische middelen zorgt ervoor dat wij deze ontwikkelende markt krachtig kunnen betreden, blijven innoveren en aan alle wensen van zowel corporate als commerciële klanten kunnen voldoen”

Een nieuw standaard voor evenementen

Remco Vroom, Hoofd Platform Solutions bij MediaMonks, voegt toe: “Een succesvol virtueel evenement gaat veel verder dan een goede wifi-connectie en een simpele livestream. Samen met de experts bij NEP kunnen we laten zien wat er mogelijk is in een toekomst waar we van compleet fysieke evenementen, naar volledig virtuele evenementen gaan – of een hybride versie daartussenin. 

Dat betekent dat er naast een uitstekende technische uitvoering, met name goed moet worden nagedacht over de nieuwe gebruikerservaring. De sleutel tot succes hier is hoe wij de live interactie tussen de digitale bezoeker, het merk en de content – via de meest moderne technologieën – vorm zullen geven. We gaan een nieuwe realiteit tegemoet en met deze samenwerking kunnen we een nieuw standaard voor evenementen bieden, wereldwijd.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*