Miljuschka’s body positivity als ultiem verdienmodel

Miljuschka Witzenhausen lijkt het toonbeeld van ‘body positivity’ met haar foto’s in ondergoed. Als je echter wat verder kijkt dan zie je dat vrijwel elke Instagram-post gesponsord is.

Rick Brandsteder was eerder deze week ook al kritisch op zijn Boulevard-collega. Miljuschka Witzenhausen adviseert al boegbeeld van de body positivity-beweging vrouwen om hun vetrollen te omarmen, maar speelt daarbij een merkwaardige dubbelrol: zij verdient grof geld met haar suikerrijke toetjesimperium. Daar blijft het echter niet bij. Een groot deel van haar Instagram-posts zijn ook gesponsord zonder dat dit goed naar voren komt.

Livera, Boxerinblue, Foodwire, haar eigen kookprogramma op RTL4, haar servies bij de Coop. En ook nog losse reclame-items van oa Nespresso komen regelmatig in haar Insta-timeline naar voren.

Hiermee overtreedt ze de regels van de Reclame Code Commissie, aangezien het altijd duidelijk moet zijn of iets gesponsord is. Ze zal overigens niet de enige BN-er zijn, maar bij haar is het vooral opvallend aangezien het als ‘good cause’ wordt gebracht voor vrouwen met een maatje meer. En dat is uiteraard een interessante doelgroep want in Nederland hebben ongeveer de helft van de vrouwen (van 35 jaar en ouder) te maken met overgewicht.

1 Comment

  1. Mooie vrouw, maar in haar hart zou ze slanker willen zijn. Ze maakt toch reclame voor afslankspecialist. Overgewicht, obees zijn is gevaarlijk voor je gezondheid, diabetes, hart problemrn, lever vervetting etc. Zeker nu corona heerst is het beter om af te vallen. Ik denk dat alle dikke mensen slanker willen zijn. Maar omdat dat niet lukt ze bodypositief proberen te zijn. Beter geestelijk blij dan depressief.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*