Metaverse is de hype van CES 2022

Veel bedrijven slaan de 2022-editie van de electronicabeurs CES dit jaar over, vanwege de pandemie. Ondanks de verschaalde en ingekorte versie van jaarlijkse CES-technologieconferentie is Metaverse het ‘buzzword’ in Las Vegas.

Veel bedrijven planten op CES 2022 hun vlaggen in de virtuele werelden die worden beloofd door de meeslepende, volgende generatie versie van het internet. Grote bedrijven die de metaverse omarmen zijn Accenture (ACN), Hyundai, Nvidia (NVDA) en Samsung.  Gisteren werd ook bekend dat modeketen H&M een eigen winkel in de Metaverse gaat starten. Technische analisten en journalisten op Twitter hebben hun ergernis geuit over het overmatige gebruik van het modewoord dat in de show opduikt.

De CES is een goede manier om ​​beeld te krijgen van de eerste stappen van de metaverse en te zien hoe het begint samen te smelten.Alle bouwstenen voor de metaverse zijn tegenwoordig aanwezig n de industrie.” Deze bouwstenen zijn onder meer cloud computing, 5G wireless, virtual reality en augmented reality, maar ook NFT (non-fungible token).

CES 2022 begint officieel op woensdag en loopt tot en met vrijdag. De show van dit jaar door de pandemie is een hybride evenement. Veel bedrijven hebben hun deelname aan de show geannuleerd vanwege de toename van Covid-19-infecties met betrekking tot de ommicron-variant.


Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*