Meerderheid reclamewereld is voor advertentiestop bij Veronica Inside

De uitspraken van Johan Derksen over Black Lives Matter en Akwasi kosten Veronica Inside nu al adverteerders. Zespri Kiwifruit en Gillette trekken zich terug. Het bekende vakplatform Adformatie, dat veel gelezen wordt door adverteerders, marketing- en communicatieprofessionals, heeft hierover een poll opgezet. Hieruit blijkt dat slechts 42 procent van mening is dat merken gewoon door moeten adverteren.

50 procent is voor het direct stoppen van adverteren. 8 procent geeft aan dat adverteerders eerst in gesprek moeten gaan met Veronica Inside en Talpa en pas dan moeten beslissen wat zij doen, zoals SNS Bank en Gamma al gaan doen.

In totaal hebben er 2008 mensen op de poll gestemd. De uiteindelijke resultaten kunnen nog veranderen, aangezien de poll nog open is.

UPDATE:
Definitieve Uitslag poll
(2.387 respondenten)

46% Direct stoppen 
43% Gewoon dooradverteren
11% In gesprek gaan met Voetbal Inside en dan beslissen

1 Comment

  1. Als k overweg geen Bavaria 0.0 meer te drinken heb ik alleen mijzelf ermee, dus doe ik het niet, kom nou.
    Laten we mekaar niet gekker maken als dat we al zijn, stelletje moraal ridders…..
    Genieten mensen, en doorlopen…..

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*