Mediahuis neem salesactiviteiten tv-commercials Talpa Network op zich

Mediahuis gaat de advertenties en de sponsoring van programma’s verkopen voor de tv-zenders die onder Talpa Network vallen (SBS6, Net5, Veronica, SBS9). Dat meldt het Noordhollands Dagblad vandaag

Het is één van de stappen die worden gezet om toestemming van ACM te krijgen voor de geplande fusie van RTL met Talpa. Beide mediabedrijven hebben gezamenlijk ongeveer driekwart van de advertentiemarkt op tv in handen.

3 Comments

  1. Lijkt me een onwerkbare situatie. Programmering wordt bepaald door RTL en Mediahuis moet het dan verkopen. Hoe gaat RTL de keuze maken om het op eigen zenders te plaatsen of op de zenders, waar de verkoop door derden wordt gedaan (en waar dus minder marge wordt gedraaid)? Leuk bedacht, maar dit gaat enorm veel gezeur op leveren in de praktijk met rechtzaken, onwerkbare situaties, die doen denken aan de publieke omroep.

  2. Dit lijkt me ook een onwerkbare situatie en doet mij een beetje denken aan de Talpa/Sanoma constructie, wat ook onwerkbaar was.

    Daarnaast heeft cross mediaal dus tv met kranten ook nooit echt goed gewerkt. Kijk naar de RTL/Veronica/VNU combinatie in 1995/96 en Sanoma/Talpa.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*