Luistercijfers week 9: NPO Radio 2 blijft marktleider

NPO Radio 2 behoudt zijn positie als marktleider met een marktaandeel van 12,2 procent. De zender heeft daarmee een voorsprong van 1,1 procentpunt op de nummer twee, Qmusic. Radio 538 zakt naar de vierde plaats, waardoor NPO Radio 5 nu de derde plek inneemt.

De ‘JOE Singalong’ heeft een positief effect op de luistercijfers van JOE. De zender heeft Sky Radio ingehaald en staat nu op de zevende plaats met een marktaandeel van 6,6 procent. De groei van JOE zit vooral in het weekbereik, dat met 163.625 luisteraars steeg naar 2.623.353. Daarnaast nam de gemiddelde luistertijd per week met 10 minuten toe.

Veel zenders hadden te maken met de voorjaarsvakantie, waardoor er vaker vervangers te horen waren. Sinds vorige week wordt de gemiddelde luistertijd per week gehanteerd als maatstaf, waar eerder de gemiddelde luistertijd per dag werd gebruikt.

3 Comments

  1. Ik begrijp wel waarom Radio 5 nog steeds verder in de lift zit. Het lijkt alsof ze hun playlist nog meer verruimd hebben, ook de nodige eighties, maar ook actuele hits. En veel onbekendere albumtracks, bij Radio 5 hoor je niet vaak steeds dezelfde songs. En dat zonder FM. Rustige presentatie ook, is ook wat waard.

  2. Daar hadden we toch NPO Radio 2 al voor ?

    Of klinken die nu zoals 3FM 2017-202?

    Ga toch maar eens via BurgerIntiatief de minister verzoeken om 1 zender te schrappen.

    Laat de nodige eighties en recentere hits (90 en 00s ?) maar lekker over aan Veronica, Radio 10 en Sky.

    NPO Radio 5 kan de stekker dus uti. Amen.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*