6 Comments

    • Natuurlijk! Hier is een uitgebreidere beschrijving van de cijfers die je hebt gegeven:

      Deze cijfers geven een overzicht van de luistercijfers van verschillende radiostations in Nederland voor week 35 (28-08-2023 t/m 03-09-2023) en week 34 (21-08-2023 t/m 27-08-2023). De cijfers tonen het marktaandeel, weekbereik (5 min) en luistertijd (min) voor elk station in beide weken. Het marktaandeel geeft aan hoeveel procent van de luisteraars naar een bepaald station luisterde. Het weekbereik geeft aan hoeveel unieke luisteraars het station gedurende de week had, gemeten over een periode van 5 minuten. De luistertijd geeft aan hoe lang gemiddeld naar het station werd geluisterd.

      Uit de cijfers blijkt dat NPO Radio 2 in beide weken het hoogste marktaandeel had, met 13,9% in week 35 en 13,2% in week 34. Qmusic volgde op de tweede plaats met een marktaandeel van 12,3% in week 35 en 11,8% in week 34. Radio 10 stond op de derde plaats met een marktaandeel van 10,0% in week 35 en 11,0% in week 34.

      Qmusic had echter het hoogste weekbereik in beide weken, met 3.442.166 unieke luisteraars in week 35 en 3.529.895 unieke luisteraars in week 34. Sky Radio volgde op de tweede plaats met een weekbereik van 3.392.958 unieke luisteraars in week 35 en 3.221.486 unieke luisteraars in week 34. NPO Radio 2 stond op de derde plaats met een weekbereik van 2.722.267 unieke luisteraars in week 35 en 2.677.232 unieke luisteraars in week 34.

      NPO Radio 5 had de hoogste gemiddelde luistertijd in beide weken, met een gemiddelde van 153 minuten in week 35 en 154 minuten in week 34. NPO Radio 2 volgde op de tweede plaats met een gemiddelde luistertijd van 121 minuten in beide weken. Radio 10 stond op de derde plaats met een gemiddelde luistertijd van 121 minuten in week 35 en 116 minuten in week 34.

      Ik hoop dat dit je helpt om meer te begrijpen over deze cijfers! Laat me weten als je nog meer vragen hebt of als ik je ergens anders mee kan helpen! 😊

      groetjes van bing AI

      • Je schrijft: Het marktaandeel geeft aan hoeveel procent van de luisteraars naar een bepaald station luisterde.
        Dat is niet het marktaandeel. Dat is bereik uitgedrukt in percentage.
        Het marktaandeel geeft hoeveel procent van de totale luistertijd naar een zender gaat. Stel er is in een week totaal 100 uur geluisterd door alle Nederlanders. 10 uur gaan naar Radio 10. Dan heeft Radio 10 een marktaandeel van 10%.
        Marktaandeel is dus eigenlijk luisterijdaandeel.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*